آشنایی با هنر ویترا

افراد زیادی هستند که به کارهای هنری علاقه مند زیادی دارند این افراد می توانند با توجه به استعداد ها و علاقه ایی که دارند در شاخه ایی از هنر رفته و در آن مشغول به فعالیت شوند که لازم است آموزش های لازم در این زمینه را طی کنند.

 در بین شاخه های هنری زیادی که این روزها وجود دارد هنر ویترا که همان نقاشی بر روی شیشه است طرفداران خاص خودش را دارد که علاقه مندان به این شاخه از هنر می توانند در صورتی که در اصفهان زندگی می کنند آموزش ویترای در اصفهان را نزد اساتید مطرح طی کنند و پس از پایان دوره و کسب مهارت در این شاخه ی هنری مشغول به فعالیت شوند قصد ما دراین مقاله اشاره ی ضمنی به این هنر برای آشنایی علاقه مندان به این شاخه ی هنری است.

این شاخه ی هنری به علت سر کار داشتن با شیشه و رنگ بسیار لذت است ومی توان طرح های متعدد و متنوع و زیبایی را با توجه به سلیقه و خلاقیت که برای رشته های هنری اصلی مهمی است را خلق کرد.

آموزش ویترای اصفهان

رنگ هایی که در هنر ویترا به کار می رود رنگ های مخصوص ویترا است که در دو نوع در بازار موجود است رنگ هایی که پایه اصلی آن آب است و رنگ هایی که  بیس اصلی آن را روغن تشکیل می دهد.

در نقاشی روی شیشه انتخاب رنگ مساله ی مهمی است که لازم است برای گزینش رنگ با کیفیت اصول زیر را مد نظر قرار دهید.

رنگ هایی که برای نقاشی روی شیشه به کار می برید باید شفاف باشند که رنگ های شفاف در دو حالت یخی و براق وجود دارند.
زمانی که صحبت از نقاشی و رنگ آمیزی شیشه به میان می آید باید موارد مختلفی همچون شفافیت، محدوده رنگی، پایداری و سهولت کاربرد مدنظر قرار گیرد.رنگی که انتخاب می کنید باید به گونه ایی باشد که هنگام نقاشی کردن بر روی شیشه همان رنگ بماند و تغییر رنگ ندهد و دارای ثبات باشد هم چنن مساله ی پایداری رنگ از فاکتور های بسیار مهم هنگام انتخاب رنگ است به خصوص برای ظروفی که از آن ها استفاده مدام می شود ولی ظروفی که پس از نقاشی کردن بر روی آن ها از مرحله ی پخت رد می شود ، رنگ روی آن ها دوام و ماندگاری بسیار زیادی خواهد داشت.

آموزش ویترای اصفهان

قبل از اینکه رنگ ویترا را برای کار نقاشی به کار ببرید لازم است دستور العمل هایی رنگ های ویترا را مطالعه کنید.

قبل از اینکه طرح را روی شیشه بکشید یا انتقال دهید لازم است که شیشه را تمیز کنید و بعد از آن باید طرح خود را بکشید که میتوانید از ماژیک استفاده کنید یا از ترنسفر.

برای ریختن رنگ بر روی طرح می توانید آن را به صورت قطره ایی انجام دهید یا در صورتی که حجم رنگ  زیاد باشد می توانید از خلال استفاده کنید ، استفاده از خلال باعث خواهد شد حباب هایی که در رنگ به وجود آمده است از بین برود و رنگ یکدست و یکنواختی داشته باشید.

سپس برای اینکه رنگ شما دوام و ماندگاری زیادی داشته باشد لازم است که مرحله پخت را پشت سر بگذارد مثلا رنگ هایی که بر پایه رزین هستند اگه مرحله ی پخت را پشت سر نگذارند از روی شیشه سریع جدا خواهند شد.

علاقه مندان می توانند دوره آموزش نقاشی روی شیشه را به صورت کامل به صورت خصوصی یا در آموزشگاه های هنر زیر نظر اساتید طی کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *