مجسمه سازی

آموزش پتینه پلی استر

آموزش یکی دیگر از هنرهای ساخت لوازم تزئینی، با گالری آوید همراه باشید.

وسایل موردنیاز
پلی استر
رنگ اکرلیک طلایی
قلم موی تخت
رنگ کهنه کاری
سنباده
اسفنج
آب پاش
دستمال نخی

ابتدا پلی استر را خوب شسته و خشک می کنیم (پلی استر تنوع بسیاری دارد . مجسمه ، شمعدان ، آیینه یا ظروفی هستند که اصولا به رنگ سفید در بازار موجود می باشد) چون اصولا خاک زیادی روی آن ها نشسته و سپس کل پلی استر جاهایی که خوب قالب نخورده و روی کار خط افتاده را سنباده زده دوباره پلی استر را می شوییم. پس از خشک شدن با قلم موی تخت شروع می کنیم با رنگ طلایی کل پلی استر را رنگ می کنیم. اینکار را باید با دقت و حوصله فراوان انجام داد . چون اصولا خلل و فرج هایی دارند که به سختی رنگ می شود. باید سعی کنیم که هیچ جای کار سفید باقی نماند در صورت نیاز می توانیم سایز قلم مو را برای جاهای ظریف تر عوض کنیم.
زمان میدهیم تا رنگ طلایی خشک شود.

سپس با قلم موی کاملا خشک از رنگ کهنه کاری به مقدار کم برداشته و به حالت تاچ (رفت و برگشت ) روی پلی استر میزنیم.
اینکار باید با سرعت تقریبا بالا انجام شود کل کار را رنگ کهنه کاری زده با آب پاش روی کار را مرطوب کرده و با دستمال نخی مقداری رنگ کهنه کاری را پاک می کنیم بخصوص جاهایی که زیاد رنگ خورده.
اینکار یک پوشش کهنه کاری روی مجسمه پلی استر را به ما میدهد . بدین ترتیب یک مجسمه زیبا برای تزیین منازل خود آماده می کنیم.

خانم های عزیز و با سلیقه ای که وقت انجام و درست کردن وسایل تزئینی را ندارند می توانند از فروشگاه لوازم تزئینی منزل  (فروشگاه آوید) به صورت اینترنتی خرید کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *