مبل و تعمیر

آنچه در مورد مبل و تعمیر آن باید بدانید

امروزه بیشتر از آنکه استفاده از مبل در محیط خانه کاربردی باشد، جنبه دکوراسیون و زیبایی پیدا کرده است، با نگاهی گذرا به تاریخچه مبلمان متوجه می‌شویم که این عنصر نیاز اصلی افراد برای زندگی نبوده است، بلکه به مرور زمان به عنوان عنصری با شکوه و پر از زرق و برق طراحی شده است.

مبلمان در میان مردم سرزمینمان، ایران، از اهمیت بالایی برخوردار است.
در کشور ما، بیشتر افراد از میان انواع مبل، طرح استیل یا کلاسیک را استفاده می‌‌کنند، زیرا مردم ایران علاوه بر مهمان دوستی عاشق شکوه و عظمت نیز هستند.

مبل استیل علاوه بر کاربردی بودن برای خلق فضایی مجلل، در خور پذیرایی از مهمان ایرانی، با ابهت و مناسب می‌‌باشد.
همان طور که اطلاع دارید هزینه این مبل نسبت به مبل راحتی تمام پارچه بیشتر است و تعویض هر چند وقت یکبار آن اصلا مقرون به صرفه نیست.
بنابراین تصمیم دارم نکات مهمی درباره مبل و تعمیر آن را برایتان عنوان کنیم.

در صورتیکه مبلمان منزل شما تکراری یا فرسوده شد و یا قصد تعویض آن را دارید با ما همراه شوید تا از هزینه‌های تحمیلی گزاف در این راستا جلوگیری نمایید.

مبل | آوید گالری

کدام مبل ارزش تعمیر دارد؟

اولین قدم در مورد مبل و تعمیر آن، توجه به این نکته هست که از خود بپرسید آیا این مبل ارزش تعمیر و احیا را دارد؟
آیا به این مبل علاقه دارید که هنوز هم بخواهید آن را در منزل خود نگه دارید؟
اگر مبل شما کلاف خوبی دارد و بدون هر گونه شکستگی است، می‌‌توانید به فکر تعمیر آن باشید.

کلاف مبلمان بخصوص مبل استیل که درصد زیادی از آن از چوب کار شده است، اهمیت بسیاری دارد.
البته در انواع مبل راحتی هم باید توجه ویژه‌ای به کلاف اصلی داشت.
از آنجایی که در بیشتر طرح‌های مبلمان راحتی قسمت اعظم کلاف کاملا در زیر پارچه قرار دارد و دیده نمی‌شود، کمتر مورد توجه قرار می‌‌گیرد.
اما در نظر داشته باشید که کلاف مبل راحتی نیز مانند مبل استیل مهم است و اگر مبل از کلاف سالمی برخوردار نباشد عوض کردن رویه آن هم کار مفیدی نخواهد بود.

 چه زمانی باید رنگ چوب و پارچه مبل را تغییر داد؟

قدم بعدی، توجه به رنگ چوب بدنه مبل است.
در صورتی که پرداخت با رنگ چوب تان سالم است و در هیچ قسمتی از بین رفتگی وسیعی وجود نداشته باشد، شما می‌‌توانید به راحتی سطوح خراشیده را ترمیم کنید.
اما اگر قسمت زیاد و عمیقی از سطح پرداخت چوب آسیب دیده باشد، باید رویه و پارچه مبل را در آورد و با کمک دستگاه‌های مخصوص، سطح آن را صیقل داده و چوب را از نو پرداخت و رنگ آمیزی نمایید.

مبل | آوید گالری

 نحوه نوسازی چوب مبلمان

اگر سطح چوب مبل شما کاملا سالم است و فقط قصد تعمیر کردن آن را دارید، بهتر است این کار را با کمی محلول آب و صابون انجام دهید.
بعد از انجام این کار متوجه تغییر چشمگیری در منزل خود خواهید شد. خرید از فروشگاه‌های لوازم تزئینی منزل در اصفهان به همراه مبلمان شیک و دکوراسیونی زیبا، جذابیت دکوراسیون منزل شما را دو چندان می‌کند.
بهتر است این کار را با دستمال پشمی انجام دهید که کمی زبر باشد. خشن بودن سطح دستمال به همراه صابون، لکه‌های کهنه و قدیمی را به راحتی از سطح چوب پاک می‌‌کند پس با خیال راحت قسمت چوب مبل خود را تمیز کنید.

 با لکه‌های سفید چه کنیم

چنانچه بر روی سطح چوب لکه‌های سفیدی ایجاد شده که به دلیلی ریختن آب رد آن قسمت باقی مانده است با آغشته کردن قسمت کوچکی از دستمال به الکل صنعتی به راحتی می‌‌توانید آن را تمیز کنید.

دقت کنید که دستمال نباید به الکل آغشته باشد و همین قدر که مرطوب باشد کافی است.
بعد از نظافت کلی چوب نوبت به واکس‌کاری سطوح می‌‌رسد که این کار باعث افزایش طول عمر چوب شده و همچنین در درخشش و جلای مبلمان نیز موثر است.
شما می‌‌توانید واکس خمیری مخصوص را مناسب با نوع چوب مبلمانتان از رنگ فروشی تهیه کنید.
بعد از خشک شدن کامل سطح چوب، واکس را توسط یک پارچه پشمی یا با اسفنج روی سطح بمالید.
در صورتیکه سطح مبل شما خراشیده شد، می‌‌توانید با مراجعه به رنگ فروشی رنگ مناسب برای مبل خود را خریداری نموده و مبل را پرداخت کنید.

ناگفته نماند که برای راحتی کار ماژیک‌های لکه‌گیری هم تولید شده است که به سادگی می‌‌توانید با انتخاب رنگ مناسب مبلمانتان را رنگ کنید.

مبل | آوید گالری

 نحوه نوسازی رویه مبل

باید سطح پارچه و رویه مبل را کاملا بررسی کنید و در صورتیکه پارگی و یا پوسیدگی دارد، آن را تعویض نمایید.
ممکن است در جایی رنگ و رویه مبل کمرنگ شده و یا باعث دلزدگی شده است و یا حتی تکراری که می‌‌توانید با تعویض کم هزینه و آسان کوسن‌های مبل، تنوع خوشایندی را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

 

معمولا به دلیل هزینه بالای پارچه و دستمزد و نصب آن افراد تا زمانی که فوم و اسفنج مبل از بین نرفته باشد، از تعویض پارچه خودداری می‌‌کنند که البته کار معقولی هم هست.
حتی در زمان از دست دادن شکل و انعطاف فوم و اسفنج مبل لزوما نیازی به تعویض پارچه نیست.

در صورتی که پارچه کیفیت لازم را داشته باشد، پیشنهاد می‌‌کنیم از تعمیرکار بخواهید که پارچه رویه را جدا کند و بعد از تعویض فوم و اسفنج مجددا همان پارچه قبلی را رویه‌کوبی کند.
این کار برای افرادی که از طرح و رنگ پارچه شان راضی هستند و یا قصد تعمیر مبلمان خود را با کمترین هزینه دارند مناسب است.
امروزه خیاطانی که روکش‌های زیبا (لباس فرم مبل) برای مبلمان می‌دوزند، متداول شده است و می‌‌توان کلا با چند متر پارچه معمولی گلدار یا رنگی و زیبا شکل مبل خود را عوض کنیم و از رنگ و لعاب آن و کوسن‌های رنگی که روی آن می‌اندازیم لذت ببریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *