انتخاب مناسب زیورآلات

انتخاب مناسب زیورآلات در موقعیت‌های مختلف

همیشه استفاده از زیورآلات از محبوب‌ترین وسایل تزیینی و پوشش خانم‌ها بوده است. از این رو انتخاب مناسب زیورآلات به دقت زیادی نیاز دارد. استفاده از زیورآلاتی مانند گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر در صنعت مد همچنان ثابت است و بسیار پرطرفدار هم در بین خانم‌ها و هم آقایان.

با توجه به مدل‌های مختلف و متفاوت زیورآلات به نظر می‌رسد که هر کشوری بر اساس فرهنگ خود اقدام به طراحی زیورآلات می‌پردازد. مثلاً در کشور آفریقا بیشتر از زیورآلات سنگین و رنگارنگ استفاده می‌کند.

اهمیت زیورآلات در صنعت مد و فشن

اهمیت استفاده از جواهرات و زیورآلات علاوه بر صنعت مد و فشن در تاریخ، فرهنگ و اجتماع سراسر دنیا بسیار حائز اهمیت است. چنانچه که به تاریخ بشر نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که در جنگ‌ها بیشتر زیورآلات، جواهرات و سنگ‌های قیمتی و باارزش را به غنیمت می‌بردند. بیشتر افراد برای پیدا کردن جواهرات گران‌بها حتی از جان خودشان می‌گذرند.
با توجه به اینکه جواهرات نمادی از طبقه اجتماعی و رفاه به حساب می‌آید، اما این نکته بسیار مهم است که بر اساس فرهنگ‌های مختلف باشد.

انواع زیورآلات زنانه

انواع زیورآلات زنانه

در زمان‌های قدیم مسئله مد و فشن در جهان معنا و مفهومی نداشت، زیورآلات مورد استقبال بسیاری از پادشاهان و خانواده‌های اشرفی و بزرگ قرار می‌گرفت؛ اما در حال حاضر به پیشرفت‌های زیادی که در صنعت مد و فشن شده است طراحان توجه خاصی به زیورآلات نموده‌اند؛ زیرا از تأثیر آن در ظاهر مطلع هستند. برخی از تکنیک‌های انتخاب مناسب زیورآلات در دوره‌های آموزش ساخت زیورآلات در اصفهان به علاقه‌مندان یاد داده می‌شود.
در حقیقت زیورآلات به صورت ناخودآگاه باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد می‌شود زیرا که توجه بسیاری از افراد را نیز به خود جلب می‌نماید. در نتیجه هر چه پوشش و ظاهر شما ساده‌تر باشد جواهرات و زیورآلات شما بیشتر جلوه می‌کند.

استفاده از زیورآلات برای آقایان

امروزه می‌توانید به راحتی مشاهده کنید که بسیاری از آقایان علاقه زیادی به استفاده از زیورآلات دارند از انگشتر گرفته تا گردنبند و یا گوشواره تا نظر و توجه دیگران را به سمت خود جلب کنند. با گذشت زمان و تغییر و تحول فرهنگ‌ها این موضوع دیگر عجیب به نظر نمی‌رسد.
در گذشته آقایان تنها از حلقه ازدواج و ساعت مچی استفاده می‌کردند؛ اما امروزه می‌توانید مشاهده کنید که آقایان در هر گروه سنتی گرفته از گردنبند، دستبند و انگشتر و گوشواره تک استفاده می‌کنند.

استفاده از زیورآلات برای آقایان

با توجه به چه شرایط می‌توانیم از زیورآلات استفاده کنیم؟

در نظر داشته باشید که استفاده از زیورآلات نیاز به شرایط و موقعیت‌های خاصی دارد. به همین دلیل شما نمی‌توانید در هر مهمانی یا قرار رسمی یا غیررسمی از زیورآلات مختلف استفاده کنید. استفاده نمودن از هر نوع زیورآلاتی نیاز به زمان موقعیت خاصی دارد.

مناسب‌ترین زیورآلات در فضاهای کاری

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید از کدام نوع زیورآلات می‌توانید در محل کارتان استفاده کنید. معمولا استفاده از حلقه ازدواج و ساعت در محیط‌های غیررسمی مرسوم است. با توجه به این توصیه می‌شود تا از زیورآلاتی استفاده کنید که باعث ایجاد سروصدا نشوند، زیرا این مدل از زیورآلات برای محل کار مناسب نیستند.
چنانچه که در یک محیط غیردولتی مشغول فعالیت هستید می‌توانید از گوشواره‌های ظریف یا میخی استفاده کنید. استفاده نمودن از رنگ‌هایی که باعث جلب توجه افراد می‌شوند توصیه نمی‌شود.
برخی از افراد به استفاده نمودن از دستبند علاقه دارند این افراد بهتر است مطابق با استایل خود از دستبندهای مختلف استفاده کنند. استفاده از دستبندهای چرمی برای افرادی با تیپ اسپرت بسیار مناسب است. البته نکته بسیار مهم دیگری که در این باره وجود دارد سایز و رنگ زیورآلات است در نظر داشته باشید که محل کار محیطی است که مطابق با عرف، فرهنگ جامعه استُ؛ بنابراین مناسب‌ترین انتخاب و پوشش در این نوع مکان و شرایط استفاده از زیورآلات ساده و سبک است.

مناسب‌ترین زیورآلات در فضاهای کاری

انتخاب زیورآلات مناسب برای مراسم غیررسمی

برای استفاده از زیورآلات غیررسمی یا دوستانه نیازی به محدودیت ندارد بستگی به علاقه خودتان دارد. از یک انگشتر یا گوشواره آویز متناسب با رنگ لباستان گرفته یا از یک گردنبند زیبا می‌توانید تأثیرات زیادی بر روی استایل خود بگذارید.
در پایان نکته مهمی که وجود دارد قدرت زیورآلات در طول تاریخ است از جنگ‌ها گرفته تا صلح، طبقات اجتماعی یا مراسم‌ها و فرهنگ‌های مختلف. در صورتی‌که قصد دارید استایل ساده و یکنواخت خود را تغییر دهید یا زیباتر کنید این قدرت را نباید دست کم بگیرید و از آن غافل شوید.

 

استفاده از زیورآلات به صورت روزمره

برخی از زیورآلات بسیار کاربردی هستند و به منظور زیباتر شدن استایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال حلقه ازدواج در این دسته قرار می‌گیرد یا ساعت‌های مچی ست عروس و داماد نیز از نمونه‌های زیورآلات روزمره هستند. در صورتی ‌که برخی از ساعت‌های مچی را می‌توانید در گروه اکسسوری یا زیورآلات گران‌بها قرار دهید؛ اما با توجه به کاربردی که دارد می‌توانید در هر مراسم و مهمانی از آن استفاده کنید.
بعضی از افراد به ویژه خانم‌ها عادت دارند که از گردنبندهای ظریف استفاده کنند که معمولا یک پلاک ساده و کوچک دارد این نوع زیورآلات بسیار مناسب هستند که شما به صورت روزمره مورد استفاده قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *