تاثیر رنگ در هنر دکوپاژ

تاثیر رنگ در هنر دکوپاژ چگونه است؟

به کار بردن نوع رنگ در تابلو به سبک دکوپاژ اهمیت زیادی ندارد البته درصد اهمیت آن کم و زیاد می‌شود اما وجود آن الزامی می‌باشد تا بتوان هنر زیبا و جذابی را به وجود آورد.
بنابراین اهمیتی ندارد که بخواهید حتما تابلویی را که ایجاد می‌کنید به صورت رنگی باشد یا این که حتما از رنگ‌های سیاه و سفید در آن استفاده شده باشد.
در اصل علاوه بر رنگی که برای آن به کار برده می‌شود میزان طرحی که باید به آن داد با توجه به ابزار‌هایی‌ که در کنار آن قرار داده می‌شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و باید به آن دقت کرد.
نکته دیگر اندازه طرح است اگر اندازه‌ی طرحی که بر روی تابلو زده می‌شود از اندازه خود تابلو بیشتر باشد، ابتدا باید ترکیب‌های دیگری را به کار برد و از ابزار‌هایی‌ استفاده کرد که بتواند از میزان اندازه استاندارد با نوع کاری که قرار است انجام شود را در خود داشته باشد. یکسان سازی طرح و همین طور اندازه‌ای که برای آن به کار برده می‌شود خود یکی از نکاتی است که برای تابلو سازی به سبک دکوپاژ است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می‌باشد و نباید آن را دست کم گرفت، تمامی این نکات در دوره‌های آموزش دکوپاژ در اصفهان توسط اساتید به هنرجویان آموزش داده می‌شود.
البته تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره شد برای هر چه بهتر شدن زیبایی کار است تا بتوان از نتیجه نهایی که در رابطه با آن به دست می‌آید بهترین میزان استفاده و لذت بیشتری را برد.

رنگ در دکوپاژ

برش دادن به ابزار و وسایل

یکی از کار‌هایی‌ که می‌توان برای اندازه‌های متفاوت در وسایل انجام داد برش دادن آن‌ها می‌باشد. گاهی اوقات برش دادن به راحتی صورت می‌گیرد و در برخی از موارد امکان دارد برش دادن به همین سادگی نباشد و وسایل و امکانات خاص به خود را می‌طلبد.
در این زمان اگر از شیشه برای ترکیب تابلو استفاده می‌شود انجام دادن برش‌های درست و اندازه‌های استاندارد برای آن کار آسانی می‌باشد.
با این حال ابزار‌هایی‌ که به کار برده می‌شود اگر ساخت محکم و مقاومی نداشته باشند به راحتی قابل به برش هستند اما اگر از لحاظ بدنه مستحکم باشند کار کمی دشوار می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای تابلو سازی

برای این که فرایند کاری خود را در رابطه با تابلو سازی با هنر دکوپاژ بتوانید ایجاد کنید این نکته اهمیت خواهد داشت که از چه ابزار‌ها و وسایلی باید بهره‌مند شد تا بتوان کار را با راحتی بهتری انجام داد.
در مرحله اول باید برای خود میز کاری داشته باشید تا بتوانید وسایل خود را در آن قرار دهید و نظم بهتری را برای فرایند کاری خود ایجاد نمایید.
تمیزکاری در کار فرایند دیگری است که باید به آن توجه شود این که همیشه از تمیز بودن ابزار‌هایی‌ که قرار است از آن‌ها استفاده شود اطمینان حاصل شود و قبل از بهره بردن از این وسایل نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدام شود.
بنابراین در این مرحله نیز قبل از این که کار هنری خود را شروع کنید ابتدا روی وسایل را تمیز کنید و بعد از آن طرح مورد نظر خود را بر روی آن قرار دهید. برای این که بتوان طرح به دست آمده را بر روی وسایل ثابت نگه داشت می‌توانید از نوارهای چسبی در اطراف آن استفاده کنید و آن را به درستی بچسبانید تا حرکت اضافی برای طرح ایجاد نشود و کار به خوبی صورت بگیرد.
قبل از این که بخواهید کار خود را شروع کنید ابتدا از ثابت بودن طرح خود مطمئن شوید؛ زیرا امکان دارد در زمانی که با چسب‌هایی‌ که به آن زده شده است هنوز نیز ثابت باشد و حرکت کند بنابراین طرح خود را با اطمینان خاطر بر روی تابلو بچسبانید.

رنگ در دکوپاژ

طرحی را که انتخاب کرده‌اید دارای دورگیر‌هایی‌ می‌باشد بنابراین می‌توانید دورگیر‌هایی‌ را که در قسمت‌هایی‌ از طرح وجود دارد را به راحتی رسم کنید. گاهی اوقات این دورگیر‌ها می‌توانند تاثیر بدی بر روی تابلو داشته باشند بنابراین قبل از استفاده از آن‌ها بهتر است که شکل دیگری را به کار برد یا این که از آن‌ها استفاده نکرد.
با این حال دقت و توجه در تابلو سازی به سبک دکوپاژ باعث بهتر شدن روند کاری می‌شود و مطلوب بودن کار در شرایط ایده آلی را برای افراد به وجود می‌آورد. گاهی اوقات این دورگیری‌ها به این شکل می‌باشد که باید با دست صورت بگیرد بنابراین باید مهارت لازم را در این زمینه داشته باشید تا بتوانید دورگیری خوبی را برای تابلو خود داشته باشید.
در بیشتر موارد افرادی که به شکل مبتدی این فعالیت را آغاز می‌کنند به صورت دستی دورگیری برای تابلو را انجام نمی‌دهند و سعی می‌کنند که از دورگیری‌های درست و آماده بهره‌مند شوند. تمامی مواردی که بیان شد مراحل اصلی برای این که بتوان طرح خود را بر روی تابلو انجام دهید می‌باشد بنابراین هر فرد باید بتواند با توجه به مهارت و دقتی که دارد از طرح‌ها استفاده کند و تابلوهای بی‌نظیری را ایجاد نماید.
بنابراین هنر دکوپاژ بی نظیر‌ترین و به صرفه‌ترین هنر‌هایی‌ است که باعث شده است افرادی که از نظر مالی نمی‌توانند از ابزار‌های جدیدی بهره‌مند شوند با استفاده از این هنر برای خود وسایل جدیدی را به وجود آورند و اثر هنری ماندگاری را رقم بزنند که این خود یکی از حرکت‌های انگیزشی می‌باشد که به شدت مورد استقبال نیز قرار گرفته شده است. با این حال بهره بردن از رنگ و بی عیب و نقص بودن ترکیب مناسبی که برای دکوپاژ به کار برده خواهد شد فاکتوری است که نباید آن را نادیده گرفت و همین طور این که میزان اهمیت آن نیز به این شکل نیست که دیگر از ابزار و وسایلی که رنگ و لعاب خوبی ندارند استفاده نشود.
بلکه باید به صورتی از وسایل که دیگر کاربردی ندارند بهره برد که بتوان این وسایل را به شکل کاربردی استفاده کرد و قابلیت دیگری را برای آن به وجود آورد.
این ترفند در دکوپاژ به خوبی مشهود است و باعث خواهد شد که هر فرد بتواند با توجه به ابزار و وسایل موجود کار خود را به درستی انجام دهد و نگرانی در رابطه با وسایل و لوازمی که به کار برده است را نداشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *