طراحی تابلو به سبک هنر دکوپاژ

طراحی تابلو به سبک هنر دکوپاژ چگونه است؟

دکوپاژ یکی از بهترین و پرکاربردترین هنر‌هایی است که با سبک پتینه هم در ارتباط است.
هر وسیله‌ای که جلوه خود را از دست داده است؛ اما قابلیت استفاده از آن وجود دارد؛ با ساختار هنر دکوپاژ مقبولیت بیشتری برای آن به دست می‌آید و دوباره می‌توان از آن بهره‌مند شد.
دوباره سازی یا احیاء کردن وسایل از مزیت‌های هنر دکوپاژ است. بیشتر وسایلی که رنگ و نمای مطلوبی ندارند؛ همواره در انباری خانه به سر می‌برند.
این وسایل بلااستفاده می‌مانند و امکان دارد سال‌های زیادی کسی به سراغ آن‌ها نرود.
هنر دکوپاژ توانست به زنده شدن این وسایل و کاربردی کردن آن‌ها نقش بسزایی داشته باشد. استفاده از سبک هنر دکوپاژ کار ساده‌ای است و هنر دکوپاژ را بر روی هر سطحی پیاده سازی می‌شود.
سطح‌هایی مانند: شیشه، چوب، سرامیک، پارافین (شمع) انجام داد. البته نکته‌ای که در رابطه با سطوح متفاوت برای اجرای هنر دکوپاژ می‌باشد نسبت به زیبایی آن است.
سطح‌های چوبی همواره زیبایی خاص و جلوه بهتری را برای هنر دکوپاژ تولید می‌کنند.
طراحی دکوپاژ بی نظیر است همین طور سبک‌های‌ متفاوتی نیز وجود دارد که می‌تواند قابلیت‌های بی نظیری را در خود داشته باشد؛ برای هنر دکوپاژ می‌توان بر روی شیشه طرح‌های‌ بسیار زیادی را ایجاد نمود. یکی از این طرح‌ها برای ایجاد تابلو بسیار مهم و ارزشمند می‌باشد؛ تابلوهای شیشه‌ای یکی از جدیدترین تابلوهایی می‌باشند که در آن از هنر دکوپاژ استفاده شده است.

حتی برای تابلو‌هایی که به سبک دکوپاژ ایجاد می‌شوند داشتن هنر و مهارت نقاشی نباید وجود داشته باشد و نیازی به آن نیست.
با این حال برای ایجاد تابلو‌هایی بی نظیر با استفاده از دکوپاژ باید این نکته را در نظر داشت که ابتدا از چه وسایلی بهره برده می‌شود و این وسایل می‌توانند در ایجاد کردن یک تابلو به شدت موثر و مفید باشند و این قابلیت را در آن‌ها قابل به مشاهده خواهد بود؟
این سوالات به خاطر این مسئله می‌باشد که ابتدا باید زمینه ذهنی خوبی را برای انجام دادن فرایند دکوپاژ و همین طور تابلو سازی را انجام داد تا بتوان هنر بهتری را در این رابطه به دست آورد و نتیجه کار نیز لذت بخش‌تر خواهد بود.
برای ایجاد تابلو به سبک دکوپاژ باید از ابزارهای دکوپاژ بهره‌مند شد، یکی از این ابزارها برچسب‌ها هستند که این برچسب‌ها می‌توانند در زیبا‌تر شدن تابلو‌هایی که به سبک دکوپاژ ایجاد می‌شوند موثر و مفید باشند در هر صورت این مطلب خود یکی از مهم‌ترین و بهترین نکاتی است که باید آن را رعایت کرد و به آن دقت زیادی داشت.

البته اگر از شیشه یا قسمت‌هایی از آن، برای ایجاد تابلو به سبک هنر دکوپاژ استفاده می‌شود؛ ذکر این نکته ضروری است که بهره‌مندی از شیشه‌ هم برای هنر دکوپاژ و هم ویترای استفاده می‌شود. باید احتیاط لازم را در شروع کار در نظر داشت؛ زیرا امکان شکسته شدن شیشه بسیار زیاد است. البته برخی از شیشه‌ها از ورقه‌های ساخته شدند که جنس آن‌ها محکم است و زمانی که ضربه به آن‌ها وارد شود به راحتی شکسته نمی‌شوند. با این حال باید دقت لازم را در رابطه با شیشه‌های‌ به کار برده شده در نظر داشتن این که ظرف شیشه‌ای به کار برده شده به راحتی شکسته نشود و کار به آسانی صورت بگیرد.
فاکتورهای که می‌تواند افراد را برای به دست آوردن این هنر راهنمایی کند شامل صبر دقت و تمرین بسیار زیاد است.
هنگامی که از این هنر استفاده می‌شود باید ابتدا صبر بالایی داشت و همین طور این که با ظرافت بیشتری تمامی قطعات و ابزار‌های‌ دورریختنی را در کنار هم قرار داد تا مفهوم سازی خوبی را نیز از آن به دست آورد در این شرایط باید گفت که دقت بالا خود فاکتور مهمی در این مورد می‌باشد.
برای ایجاد یک اثر هنری ماندگار به کمک هنر دکوپاژ و همین طور ایجاد تابلو‌های‌ بی نظیر و خاص ابتدا باید از تجهیزات و امکانات مناسب این فرایند استفاده کرد تا بتوان نتیجه مطلوبی را نیز از آن به دست آورد.
برای این کار باید مواردی که می‌توان برای هنر دکوپاژ برای ایجاد تابلو از آن‌ها استفاده کرد را مانند یک چک لیست قرار داد.

تابلو و هنر دکوپاژ

ایجاد طرح زیبا با هنر دکوپاژ

برای این که بتوان از هنر دکوپاژ استفاده کرد ابتدا باید از وسایل کاربردی بهره‌مند شد که البته وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌شود می‌توانند در اندازه‌های‌ متفاوتی قرار بگیرند و کنار هم قرار دادن آن‌ها یکی از ترفند‌هایی می‌باشد که در این هنر به شدت مشهود است و باید با دقت بالایی آن‌ها را در کنار هم قرار داد تا بتوان شکل بهتری از ترکیب را به وجود آورد.
گاهی اوقات ترکیب‌های‌ بی معنا در کنار هم نیز می‌توانند معناداری خوبی را برای تابلو‌هایی که به سبک هنر دکوپاژ صورت می‌گیرد ایجاد کرد که این نشانه از ذوق هنری بی نظیری دارد که افراد می‌توانند از خود داشته باشند و آن را در اثر هنری خود ابراز نمایند.
در اصل اگر برای تابلو به سبک دکوپاژ تنها از شیشه استفاده شود گزینه خوبی نیست البته بیشتر افراد تمایل دارند که از وسایلی بهره ببرند که جذابیت بیشتری را به تابلو آن‌ها می‌دهد در اصل شیشه نیز این قابلیت را دارد و میزان درخشندگی بالایی را در کنار رنگ‌هایی که برای آن به کار برده می‌شود را از خود می‌تواند داشته باشد و این فاکتور بسیار ارزشمندی است که برای شیشه به وجود آمده است و بسیار ارزنده و مهم می‌باشد.

دکوپاژ بر روی ساعت

طرح خاص برای شیشه در دکوپاژ

دکوپاژ کردن بر روی شیشه مراحل مختلفی دارد، برای ایجاد تابلو‌های‌ بی نظیر برای هنر دکوپاژ ابتدا باید این مطلب را در نظر داشت که اگر از شیشه استفاده می‌شود ابتدا حالت‌هایی که برای آن وجود دارد را در نظر داشت.
شیشه، مخصوصا هنگامی که به صورت بازیافتی نیز از آن استفاده می‌شود امکان دارد در خود شکستگی‌هایی داشته باشد در این مورد باید از این شکستگی نیز بهره‌های‌ بیشتری را برد.
به همین خاطر نکته‌ای که وجود دارد ایجاد تغییر بر روی شیشه است می‌توان شیشه را به شکل ترکیب چهار گوش کشیده و بلند ایجاد کرد بنابراین از شیشه‌های‌ دایره‌ای شکل نیز می‌توان استفاده کرد.
بنابراین پهنا و گستردگی تابلو نیز خود فاکتور دیگری است که باید در به کار بردن وسایل از آن‌ها بهره‌مند شد در این رابطه باید گفت که اندازه تابلو باید مشخص باشد تا بتوان از وسایل دورریختنی به شکل درستی استفاده کرد در غیر این صورت بهره‌مندی از وسایل بسیار زیاد و یا شیشه‌های‌ بیشتر نمی‌تواند در جذابیت تابلو تاثیر داشته باشد و یک طرح بسیار شلوغ و گیج کننده‌ای را به مخاطب القا می‌کند که این فاکتور بسیار مهم است و باید از گیج شدن مخاطب در برابر تابلو جلوگیری کرد.

  • نکته

دومین نکته‌ای که در رابطه با هنر دکوپاژ باید در نظر داشت طرح‌هایی است که می‌توان بر روی دیگر وسایل ایجاد کرد.
برخی از وسایل هستند که به شدت از بین رفته‌اند و زیبایی خود را از دست داده‌اند برای بهتر شدن آن‌ها و این که جلوه سازی بی نظیر و بی نقصی را برای آن‌ها به وجود آورد می‌توان از طرح‌های‌ خاص بر روی آن‌ها استفاده کرد؛ در این صورت این طرح‌ها در زیبا‌تر شدن آن‌ها تاثیرات زیادی را به وجود می‌آورد و این فرایند خود به شدت مهم است و در بهتر شدن تابلو با هنر دکوپاژ قابل به ستایش خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *