هنر زیبای ویترای

هنر زیبای ویترای، زندگی را قشنگ‌تر می‌کند

احتمالا با هنر زیبای ویترای آشنایی دارید، هنری که می‌تواند با نقاشی‌های زیبا روح را در جسم بی‌جان شیشه‌های بی‌رنگ بدمد.
اگر با این هنر آشنایی ندارید بهتر است بگوییم هنری که در مورد آن صحبت می‌کنیم هنری است که می‌تواند روی شیشه را نقاشی کند تا شیشه‌ها زیبا‌تر به نظر برسند.

آشنایی با تاریخچه هنر ویترای نشان می‎دهد از همان پیدایش انسان‌ها، میل به ایجاد آثار هنری وجود داشته است و با این کار می‌توانستند منظور خود را بهتر به افراد برسانند.
این موضوع را می‌توان در دیوار نویسی غار‌هایی که متعلق به دوران انسان‌های اولیه هستند مشاهده کرد که با استفاده از نقاشی و دیوارنویسی روی غار می‌توانستند به دیگران نشان دهند که می‌خواهند چه بگویند یا حتی چه در ذهن دارند.

برای ایجاد احساس بهتر در فهماندن موضوعی که در ذهن داریم استفاده از خط‌هایی که خوشایند هستند نیز نوعی هنر به حساب می‌آید، همانطور که استفاده از خط خوش می‌تواند انسان‌ها را به اعماق مطالبی ببرد که می‌خواهیم بیان کنیم.

هنر نقاشی روی شیشه

حتی استفاده از هنر، در دین ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.
زیرا اگر بدانید قرآن یکی از هنرمندانه‌ترین آثاری است که توسط پیامبر اکرم به ما رسیده است.

حتی هنرمند‌ترین شاعران نیز نتوانسته‌اند پدیده‌ای را خلق کنند که با قرآن برابری کند و صوتی آرامش بخش و آهنگین را به عمق جان دل‌های زیبا و شفاف وارد کند.
هنر تا جایی پیشرفت داشته است که می‌توان گفت برای نشان دادن منظور و اثرگذاری بهتر، موجودی به نام شعر اختراع شد و اگر توجه کرده باشید مضامینی که در شعر وجود داشته است بهتر به دل انسان می‌نشیند و بیشتر می‌توان به آن‌ها عمل کرد زیرا شعر دقیقا می‌داند کجای قلب انسان‌ها را نشانه بگیرد و دقیقا به همان نقطه توجه دارد که بیشترین استفاده را داشته باشد.

هنر را می‌توان مانند انسان فرزانه و هوشمندی یافت که نقطه توجه انسان‌ها را می‌داند و برای اثرگذاری در همان نقطه قرار گرفته و انسان‌ها را متوجه لطایف و نکته‌های پندآموز می‌کند.

از آن جایی که انسان‌ها موجوداتی هستند که به زیبایی علاقه دارند همیشه به دنبال رنگ و لعاب دادن به محیط زندگی خود بوده‌اند تا بتوانند زندگی را برای خود زیباتر کنند.

آموزش هنر ویترای

به نظر می‌رسد یکی از راه‌هایی که انسان می‌توانست روح خودش را آرام کند و محیط زندگی‌اش را زیباتر، استفاده از هنر‌هایی است که کار دست می‌باشد و تجلی احساسات درونی افراد است.

هنر می‌تواند نشان دهنده آرزو‌های افراد باشد.
زیرا ریشه در ذهن دارد و انسان نیز با ذهنش آرزو می‌کند که البته بسیاری از آثار هنری هستند که نشان از آرزو داشتند اما اکنون به واقعیت پیوسته‌اند.

هنر ویترای را می‌توان در میان جوامع متفاوت به شکل‌های گوناگون مشاهده کرد و آثار زیادی را در بین آن‌ها و در تاریخ آن‌ها یافت کرد.

این هنر می‌تواند به انواع متفاوت وجود داشته باشد، خواه می‌تواند نقاشی‌های پیچیده‌ای باشد که روی شیشه خودنمایی می‌کند و یا می‌تواند تنها ترکیبی از خطوط صاف داشته باشد که شیشه‌ها را از سادگی در بیاورد.

برای اینکه بتوانید روح زیبای خود را به شیشه‌ها انتقال دهید، نیاز به داشتن وسایل پیچیده‌ای نیست.
تنها کافی است دوره‎های آموزش ویترای در اصفهان را بگذرانید.

تزیین خانه با ویترای

می‌توانید با استفاده از وسایلی ساده و کم، مانند رنگ‌های مخصوص کار با شیشه یا وسایلی مانند قلم مو و اسفنج و شیشه‌هایی که قرار است دور ریخته شوند، سرنوشت این شیشه‌ها را تغییر داده و آنها را به یکی از وسایلی تبدیل کنید که نه تنها دیگری دور ریختنی نباشند بلکه ارزش هم پیدا کرده باشند.

منظور از شیشه‌های دور ریختنی شیشه‌های آبلیمو، مربا و هر نوع شیشه‌ای که بدون مواد داخل آن ارزشی نداشته باشد، است.

برای اینکه اولین بار بتوانید محصولی زیبا را خلق کنید، نیاز است که یکی از شیشه‌هایی را که در انباری خانه قرار داده‌اید را برداشته و سعی کنید که این شیشه‌ها مدل و شکل خاصی را نیز داشته باشند.

یا اینکه اگر شیشه‌های مواد غذایی خود را نگهداری نمی‌کنید، می‌توانید زمانی که برای خرید به فروشگاه می‌روید، موادی را انتخاب کنید که در شیشه‌هایی با شکل‌های زیبا بسته‌بندی شده‌اند و ظرفی را که برای رنگ‌آمیزی و آراستن با نقاشی مناسب هستند را انتخاب کنید.

بعد به فروشگاهی بروید که می‌توانید لوازم شروع کار را از آن‌ها تهیه کنید و لوازم موردنیاز خود را برای این کار خرید کنید و کار خود را شروع کنید.

دکور زیبا با ویترای

برای شروع می‌توانید اگر نقاش خوبی هستید از طرح‌های ذهنی بهره بگیرید و یا اینکه می‌توانید از خط‌های موازی و کج و معوج استفاده کنید یا اینکه می‌توانید طرحی را از اینترنت گرفته و روی شیشه مورد نظر پیاده‌سازی کنید.

یکی از کار‌هایی که باید قبل از شروع برای ویترای بگیرید، این است که مطمئن باشید شیشه‌ای که برای این کار انتخاب کرده‌اید تمیز است و گرد و غبار یا جای چسبی روی آن نیست.

اگر شیشه‌ای که برای این کار انتخاب کرده‌اید، این موارد را دارد ابتدا بهتر است آلودگی‌هایی که روی سطح آن وجود دارد را پاک کرده و بعد شروع به کشیدن طرح و رنگ‌آمیزی کنید.

اگر موادی که روی شیشه چسبیده‌اند به این راحتی‌ها قابل جدا شدن نیستند، می‌توانید با مواد شوینده آن‌ها را پاک کنید و یا اینکه می‌توانید از شیشه شوی برای این کار کمک بگیرید.

البته استفاده از موادی قوی‌تر مانند استون نیز می‌تواند خیلی در این مسیر به شما کمک کرده و شیشه را تمیز کند.
به این نکته توجه داشته باشید که هر چه شیشه‌ای که استفاده می‌کنید تمیز‌تر باشد می‌تواند محصولی زیبا‌تر را به شما تحویل دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *