پنجره‌ های رنگی

قرار دادن پنجره‌ های رنگی در قاب استاندارد

یکی از نکته‌های مهمی که برای پنجره‌ های رنگی باید در نظر داشت به این صورت است که باید از این نکته به خوبی استفاده کرد که هر پنجره‌ای ‌‌‌که قرار است با انواع سبک‌های هنر ویترای طراحی شود باید بتواند قاب و بستر مناسبی برای این که در آن قرار داده شود را داشته باشد.
در این صورت است که می‌توان اطمینان حاصل کرد که استاندارد‌های خوبی برای پنجره در نظر گرفته شده است در غیر این صورت نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که شکل و حالت بهتری برای شیشه ایجاد شود.

حفاظ‌هایی برای نگه داشتن پنجره

زمانی که از پنجره‌ها استفاده می‌شود بهتر است که ابتدا قابی را برای آن‌ها در نظر داشت در این زمان است که می‌توان گفت که این قاب‌ها می‌توانند به راحتی از ضربه و یا خشی که امکان دارد در برش شیشه و یا زمانی که قرار است طرحی بر روی شیشه به اجرا دربیاید را از بین ببرد. در این صورت است که بهتر خواهد بود که ابتدا از قاب برای شیشه استفاده کرد این قاب می‌تواند یک نگهدارنده بسیار مناسب باشد.

قاب‌هایی که برای این کار مورد استفاده قرار داده می‌شود به این صورت است که در طرح‌ها و شکل‌های متفاوتی نیز از آن استفاده می‌شود. در این زمان است که می‌توان این نکته را در نظر داشت که قاب‌های متفاوت برای پنجره‌های متفاوت و خاص نیز ایجاد می‌شود.

قرار دان پنجره های رنگی در قاب استاندارد

قاب‌های چوبی

یکی از قاب‌هایی که برای پنجره‌های شیشه‌ای ‌‌‌مورد استفاده قرار داده می‌شود قاب‌های چوبی هستند این قاب‌ها بسته به نوع چوبی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است به شکل‌های متفاوتی وجود خواهند داشت. در این زمان است که می‌توان از این نکته به خوبی استفاده کرد که مقاومت خوبی برای چوب نیز می‌تواند وجود داشته باشد در این صورت تنها نکته‌ای ‌‌‌که باید در این رابطه در نظر داشت به این صورت خواهد بود که بتوان از حمله موریانه‌ها جلوگیری کرد.
تنها عیبی که برای قاب چوبی می‌توان در نظر داشت همین مسئله خواهد بود در این صورت است که باید از این نکته به خوبی استفاده کرد و از قاب‌هایی استفاده کرد که این قاب‌ها می‌توانند ساختار مناسبی را در خود داشته باشند. محیطی که قاب‌های چوبی در آن قرار داده می‌شوند نیز به شدت مهم خواهد بود که در چه شرایطی و در چه محیطی قرار دارند.

در این زمان است که می‌توان گفت که میزان رطوبت و همین طور دمای محیط در کارایی چوب به عنوان قاب شیشه می‌تواند به شدت تاثیر داشته باشد.
با این حال توصیه می‌شود که از قاب‌های چوبی برای این کار کمتر استفاده شود و بهتر خواهد بود که بیشتر از قاب‌های دیگری که استحکام بیشتری دارند استفاده شود.

قاب‌های فلزی

یکی از قاب‌های دیگری که می‌توان از آن استفاده کرد قاب فلزی است این قاب را می‌توان از دسته قاب‌هایی دانست که به شدت می‌تواند کنترل خوبی را برای شیشه‌هایی که طراحی شده‌اند را داشته باشد. در هر صورت بهتر است که این نکته را در نظر داشت که قاب‌هایی که به صورت فلزی مورد استفاده قرار داده می‌شوند در شرایط محیطی آسیب نخواهند دید و به راحتی از بین نمی‌روند.

در این زمان است که از این نظر نمی‌توان برای آن‌ها نگرانی‌هایی را داشت در هر صورت می‌توان گفت که این قاب‌ها می‌توانند از حالت‌های دیگری نیز برخوردار باشند. با این حال تفاوت در ساختار ظاهری آن‌ها به شدت می‌تواند متفاوت باشد. در این زمان است که باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به این که قاب‌های فلزی استحکام بیشتری دارند نوع‌های متفاوتی نیز برای آن‌ها ایجاد شده است.

قرار دان پنجره های رنگی در قاب استاندارد

استفاده از میله‌های کناری و پشتی

زمانی که از قاب استفاده می‌شود بهتر است که از میله‌هایی که در کنار و پشت قاب قرار دارد به خوبی استفاده کرد در این زمان است که می‌توان این نکته را در نظر داشت که میله‌های کناری و پشتی به خوبی در یک راستا قرار دارند. میله‌هایی که در کنار قرار دارند باعث می‌شوند که اندازه‌ای ‌‌‌که برای شیشه و وزنی که برای شیشه باید ایجاد شود به خوبی در دورن این قاب قرار داده شود و بتواند به راحتی وزن آن را تحمل کند.

در این صورت است که این میله‌های فلزی باعث بهتر شدن کارایی قاب‌هایی خواهد شد که از این شیشه‌ها نگهداری می‌کنند. بنابراین بهتر خواهد بود که از این شیشه‌ها به درستی استفاده کرد.

جنس قاب

یکی از نکات مهمی که در این رابطه بهتر است که در نظر داشت جنسی است که برای قاب در نظر گرفته می‌شود، در این زمان است که می‌توان این نکته را در نظر داشت که جنس قاب به چه صورت باید باشد تا بتواند وزن شیشه طراحی شده را تحمل کند.

البته بهتر است که این نکته را نیز در نظر داشت که وزنی که برای شیشه در نظر گرفته می‌شود به این خاطر است که شیشه‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود از ضخامت بیشتری نسبت به شیشه‌های معمولی برخوردار هستند بنابراین وزن بیشتری را نیز می‌توان برای آن‌ها در نظر داشت.

در این زمان است که باید از جنس قاب به درستی استفاده کرد در هر صورت می‌توان گفت که بیشتر جنس قاب‌هایی که استفاده می‌شود از جنس فولاد است در گذشته جنس فولاد برای قاب پنجره به شدت مورد استفاده قرار داده می‌شده است. با این حال هنوز نیز از این جنس به خوبی در قاب پنجره استفاده می‌شود.

ایجاد طراحی برای قاب

یکی از کار‌های دیگری که برای قاب پنجره انجام می‌شود استفاده از طراحی‌هایی است که برای آن در نظر گرفته می‌شود در این زمان است که می‌توان گفت که از یک ایده خلاقانه نیز استفاده می‌شود. بنابراین ظرافت خاصی برای این کار در نظر گرفته می‌شود و این ظرافت باعث می‌شود که بتوان به خوبی از این پنجره استفاده کرد و ساختار خوبی را برای آن در نظر داشت.

این ساختار بندی خوب می‌تواند باعث شود که یک اثر خوب ماندگاری بیشتر و بهتری داشته باشد و بتوان از این هنر در زمان‌های زیادی استفاده کرد و نگران از بین رفتن آن نبود. در هر صورت هنر ویترای توانسته است که تمامی لوازم جانبی خود را نیز به صورت ماهرانه‌ای ‌‌‌به دست بیاورد و دیگر هیچ مشکلی در استفاده از این روش وجود نخواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *