گالری هنری در اصفهان

ارتباط هنر و افسردگی

افسردگی چیست؟

شاید برایتان عجیب باشد که از یک سایت گالری هنری در اصفهان در رابطه با افسردگی سوال می شود. بنابراین تصمیم گرفتم رابطه هنر و افسردگی را برای شما توضیح دهم چرا که بسیاری از بیماری ها را می توان با استفاده از هنر درمان کرد.

همانطور که می دانید افسردگی واکنش طبیعی بدن در برابر مشکلات زندگی است.  که در افراد مختلف،  متفاوت می باشد. بعضی از انسانها در یک بعد از ظهر جمعه احساس افسردگی می کنند بعضی ها طی چند روز و چند هفته و….  علت همه اینها عوامل ژنتیکی و جسمی و شرایط محیطی و روحی و شاید هم تغییر در هورمون ها و رویدادهای زندگی و مشکلات کودکی می باشد که اصولا با احساس خستگی،  کاهش انرژی،  ناامیدی،  کم خوابی،  گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی و گریه های بی دلیل و خیلی از نشانه های دیگر خود را نشان میدهد.

اندیشمندان،  روانپزشکان و پزشکان راه های زیادی را برای جلوگیری و درمان افسردگی اعلام کردند از جمله یوگا، خندیدن،  دور کردن افراد منفی از خود،  دوری کردن از مواد مخدر،  استفاده از مواد غذایی خاص و….

اما به نظر من به عنوان کسی که بیش از ۲۰ سال است که فعالیت هنری دارد و هنرجویان بسیاری تاکنون داشته است درمان افسردگی فقط یک چیز است پرداختن به کارهای هنری.

چراکه روحی که در کارهای هنری هست باعث درمان روح انسان می شود.بسیاری از بیماری‌های ما انسان ها از روح بیمار ما نشات میگیرد.

مشکلات روحی انسان چنانچه به هر طریقی بیان و یا ترسیم شود باعث آرامش عاطفی و فشارهای درونی می شود و ناخودآگاه این ترس‌ها و دغدغه ها با انجام کارهای هنری نقاشی و یا حتی آرایش آرام گرفته و به سمت خوبی ها هدایت می شود.

من اگر پزشک و یا روانشناس بودم قطعا پس از ارتباط گرفتن و صحبت کردن با بیمار روحی قطعاً بدون هیچ شکیه نسخه اجباری برای رفتن به کلاس های هنری را برای بیماران تجویز می کردم.چرا که طی سالها کار با چشم دیده ام بسیار کسانی که با چه روحیه خراب و به قول خودشان به زور به همسر و یا خانواده در صورتی که داروهای بسیار زیادی مصرف می کرده و یا بیشتر روز را خواب بوده اند به گالری آمده و پس از شرکت در کلاس های مورد علاقه خود همچون آموزش نقاشی روی شیشه و… که البته بیشتر وقت ها در بدو ورود  کلاس ها را خودشان انتخاب کنند و برای این کار از من کمک می خواهند و با گذراندن تنها یک دوره چند جلسه وضعیتشان چقدر تغییر کرده است.

نمایشگاه نوروزی اصفهان

به جرأت می‌توانم بگویم تعداد بسیار زیادی که پس از سال‌ها هنوز اس ام اس به من می دهند و تشکر می کنند به خاطر بهبودی وحال خوبشان  به قول خودشان نخوردن دارو چقدر زیاد هستند.

چرا که من شخصا سعی می کنم در جواب این انسانها که اصولاً به زوربه گالری می آیند و اولین جمله ای که می شنوم این است که آیا من می توانم انجام دهم؟ بگویم که قطعا می توانی و مطمئن باش تا کار را به نحو احسن یاد نگرفتی از اینجا نخواهید رفت و به این دوستان آرامش دهم و کار را در کنار هم شروع می کنیم.

خلاصه توضیح می دهم وقتی ثبت نام می کنند و وسیله میخرند با رنگ کار می کنند تا نتیجه کاری که خود خلق کرده اند را می بینند و لذت می‌برند و برای تمامی این ها وقت گذاشتند وقتی که قبلا به فکرهای بیهوده می‌پرداخته و خواب بوده اند.  بنابراین این حس مثبت بودن در این گونه انسان ها بیدار شده و من می توانم را دوباره زنده می کند.

چه بسا  این دوستان سالهاست که در بازار کار و فروش انواع آینه های دکوراتیو در اصفهان مشغول شده اند یادشان رفته فقط برای درمان روح خود و گذراندن دوره کوتاه به گالری من آمده بودند.

کاش اجازه داشتم نام و تلفن این دوستان را در اختیار شما خواننده عزیزی کهاحیانا احساس افسردگی می کنید می گذاشتم تا ببینید چه حس قشنگی است وارد دنیای هنر شدن.

نمایشگاه نوروزی اصفهان

در مورد هنر درمانی حدود چند سالی است که بحث و گفتمان هست ونمیدانم چه کسانی در اصفهان پیگیر این قضایا هستند که قطعا روانشناسان عزیز در این زمینه فعالیت می کنند.

اما به چشم قدرت فراگیری و قدرت درمان را در افراد افسرده دیدم پس باز هم تاکید می کند قبل از اینکه افسرده شوید در کلاس های هنری سرگرم شوید بافتنی کنید نقاشی بکشید خلق کنید زنده و شاداب بمانید.

چندین دانشجوی شیمی فیزیک و پزشکی داشتم که به نقل از خودشان شکل فرمول و کتاب شدند و برای آرامش روح خود و دور شدن از محیط سخت و خشک درس هفته یک روز به گالری آمده وبه فعالیت‌های هنری می‌پردازند.

خانمی که روز ۱۲ عدد قرص می خوردند با گذراندن کلاس آموزشی و تردد در کلاس به حدود سه ماه به قول خودشان انگار از خواب بیدار شدن دوستان خوبی پیدا کردند هم کارهای زیادی یاد گرفتند و همین که داروها فقط به تعداد ۳ قرص شده که آن هم به یاری خدا کمک خواهد کرد.

چندین نفر از همکاران من در گالری برای مصاحبه در این زمینه اعلام آمادگی کردند که حتما از ایشان فیلم تهیه کرده و برای شما دوستان در سایت قرار خواهیم داد.

به امید روزی که همه ما ارتباط هنر و درمان افسردگی و خیلی از بیماری ها را بفهمیم و سعی کنیم و بتوانیم حال خود را خوب کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *