تناسب رنگ ها

تناسب رنگ لوازم خانه

خانه شیک و دلچسب چیزی که همه افراد این را میخواهند هیچکس خانه بی روح و یا برنج را دوست ندارد. درست است که سلیقه ها متفاوت است همه فقط یک رنگ خاص را به پسندند اما این که رنگی که برای خانه و وسایل آن انتخاب می کنید جذاب باشد  بسیار اهمیت دارد.

گاهی پیش می آید که وسایلی که انتخاب می کنید رنگ های زیبایی دارند و هر یک به تنهایی جذاب هستند اما وجود آنها در یک خانه زیبا به نظر نمی رسد و این به دلیل نامتناسب بودن رنگ هاست.  ایجاد هارمونی رنگ در خانه مورد توجه بسیاری از افراد است.  ما قصد داریم در این مقاله هارمونی و تناسب رنگ بین لوازم تزیینی خانه مانند مبلمان فرش و آینه های دکوراتیو در اصفهان و دکوراسیون را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روانشناسی رنگها:

با پیشرفت علم روانشناسی به این نتیجه رسیدند که رنگ‌ها تاثیر بسیاری در خلق و خوی افراد دارد مثلا اینکه بعضی از رنگ های زننده می‌توانند افراد را عصبی کنند و یا رنگ های آرام همچون آبی می‌تواند به فرد آرامش ببخشد. روانشناسی رنگها در دکوراسیون خانه نیز اهمیت دارد زیر خانه محلی است برای استراحت و آرامش گرفتن نباید افراد را عصبی کند بنابراین برای وسایل و دکوراسیون خانه رنگی را انتخاب کنید که مناسب با روحیات شما باشد.

تناسب رنگ ها

انتخاب رنگ:

گاهی افراد برای انتخاب وسایل خانه به سراغ یک رنگ خاص می روند و سعی می کنند تمام وسایل را یک رنگ انتخاب کنند این کار باعث می شود که خانه پس از مدتی یکنواخت و تکراری شود و همچنین زیبایی چندانی نداشته باشد ست کردن وسایل به این معنی نیست که تمام وسایل یک رنگ باشد در حالی که باید از چند رنگ که با هم تناسب دارند هارمونی زیبا ایجاد می کنند لوازم را انتخاب کرد.

تناسب رنگها:

شاید شما فکر کنید که فقط طراحان داخلی که تجربه این کار را دارند از تناسب رنگ ها سر در می آورد اما باید بگوییم که با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان به تناسب رنگ رسید یکی از آسان ترین و ساده ترین روش های که گالری هنری در اصفهان به شما آموزش میدهد ،استفاده از چرخه رنگ هاست.  شکل زیر به شما چرخه رنگ را نشان می دهد که شما می توانید با استفاده از آن رنگ های متناسب با همراه انتخاب کنید در شکل زیر رنگ هایی که مقابل هم هستند یعنی آنهایی که کاملا متضاد اند ،  مکمل یکدیگر محسوب میشود.  و با ایجاد یک تضاد می‌توان به وسایل نمای بیشتری داد.

تناسب رنگ ها

رنگ چاشنی:

گاهی شما برای وسایل خانه از دو رنگ متضاد و مکمل استفاده می‌کنیم اما چیزی که باید به آن دقت زیادی کرد استفاده از رنگ چالشنی است. دکوراسیون خانه رنگی که زیاد استفاده شده رنگ اصلی و رنگی که کمتر استفاده شده رنگ مکمل می‌باشد اما رنگ چاشنی به رنگی گفته می شود که در خانه به مقدار خیلی کم استفاده شده اما کاملا مغایر با رنگ اصلی است  مثلا اگر وسایل خانه از رنگ هایی همچون سفید و آبی استفاده شده رنگ چاشنی میتواند رنگ مانند زرد باشد. مثلاً اگر مبلمان شما سفید و آبی است از لوازم تزئینی منزل اصفهان مانند گلدان زرد استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *