انتخاب زیورآلات متناسب با فرم صورت

انتخاب زیورآلات متناسب با فرم صورت چه معیارهایی دارد؟

در عصر حاضر زیورآلات نقش بسیار مهمی دارند در نگاه اول شاید تمامی آن زیبایی‌ها دیده نشود؛ اما هنگامی که از آن‌ها استفاده می‌کنید ممکن است این احساس ایجاد نشود. علت این امر به دلیل انتخاب اشتباه شما است. در انتخاب مناسب زیورآلات باید به ظاهر، فرم صورت و اندام خود نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. انتخاب زیورآلات متناسب با فرم صورت زیبایی و جلوه‌ی زیورآلات را چندین برابر می‌کند.

به عنوان مثال انتخاب گوشواره برای افرادی که گردن کشیده دارند با افرادی که گردن کوتاه دارند کاملا متفاوت است. احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که انگشتری در دستان شما بسیار زیبا است در حالی که در دست دوست شما این طور نیست. البته دلیل این امر دلایل مختلفی دارد.

شکل ظاهری زیورآلات

از نکات بسیار مهم و کلیدی در مورد زیورآلات شامل ساختن هر شکل و فرمی از زیورآلات در ظاهر و استایل شما همان شکل را در بدن شما تشدید و تقویت خواهد کرد. برای نمونه اگر شما گوشواره دایره‌ای دارید این گوشواره صورت شما را دایره‌ای تر نشان خواهد داد و گوشواره‌های دایره‌ای مناسب صورت‌های کشیده و گوشواره‌های آویزی برای صورت‌های گرد مناسب هستند.

با انتخاب یک گردنبند مناسب بر اساس فرم صورتتان می‌تواند موجب زیباتر شدن استایل گردن و چانه شما گردد؛ بنابراین بایستی در انتخاب آن دقت و توجه بسیاری داشته باشید. انتخاب سایز مناسب شکل و طول گردنبند تأثیر بسزایی بر روی نما و زیبایی صورت و گردن شما دارد که این تکنیک‌ها در دوره‌های آموزش ساخت زیورآلات در اصفهان یاد داده می‌شود.
گردنبندهایی که به شکل v هستند مناسب برای صورت‌ها و چانه‌های گرد می‌باشند. در مقابل استفاده کردن از گردنبندهای کوتاه قلبی شکل یا مربع یا مستطیلی نیز صورت شما را گردتر نشان می‌دهند. افرادی که فرم صورتشان کشیده است بهترین انتخاب استفاده از گردنبندهای کوتاه است.

انتخاب گوشواره مطابق با فرم صورت

انتخاب گوشواره مناسب با صورت

هنگام انتخاب گوشواره باید به فرم و شکل آن توجه ویژه داشته باشید. شکل گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنید باید متناسب با فرم صورت شما باشد. در صورتی که فرم صورت شما مربعی است بهتر است از گوشواره‌های مربعی استفاده نکنید مناسب‌ترین انتخاب استفاده از اشکال دایره‌ای است تا خطوط صورت شما را متعادل‌تر نشان دهد.

 صورت گوشه‌دار

در صورتی که فرم صورت شما گوشه‌دار است خوب است از گوشواره‌های حلقه‌ای و دایره‌ای استفاده کنید.

صورت گرد

اگر صورت شما گردد است توصیه می‌شود که از گوشواره‌های بزرگ و خیلی گرد استفاده نکنید؛ زیرا موجب می‌شود تا صورت شما گردتر نشان داده شود. این افراد بهتر است از گوشواره‌های بلند و ظریف استفاده کنند تا فرم صورتشان به اعتدال برسد.
افرادی که گردن کوتاهی دارند و می‌خواهند تا بلندتر دیده شوند بهتر است از گوشواره‌های آویزان استفاده کنید، زیرا این انتخاب باعث می‌شود تا صورت و گردن آن‌ها کشیده‌تر نشان داده شود؛ اما توجه داشته باشید که اگر گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنید خیلی بلند یا بزرگ است می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و گردن شما را کوتاه‌تر نشان دهد در انتخاب گوشواره باید فرم صورت و اندام با هم همخوانی داشته باشد تا یک انتخاب مناسب و خوبی داشته باشید.

صورت بیضی یا قلبی شکل

چنانچه که صورت بیضی یا قلبی شکلی دارید به راحتی می‌توانید هر نوع گوشواره‌ای که بخواهید را انتخاب کنید زیرا اکثر گوشواره‌ها با صورت شما همخوانی دارند.

انتخاب زیورآلات برای افراد با قد بلند با شکم بزرگ

اگر شما قد بلندی دارید بهتر است از گردنبندهای بلند استفاده نکنید؛ زیرا قد شما را بلندتر نشان می‌دهند. در صورتی که شکم بزرگی دارید بهتر است از گردنبندهای کوتاه استفاده کنید؛ زیرا با این انتخاب می‌توانید حواس سایرین را پرت کنید تا بزرگی شکمتان مورد توجه قرار نگیرد.

تأثیر رنگ زیورآلات

نقش سایز زیورآلات

سایز زیورآلات نقش کلیدی دارد. نقش سایز زیورآلات نسبت به سایز لباس بسیار مهم است. نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید این است که اندازه زیورآلات را با توجه به اندازه خودتان ست کنید. به این شکل که اگر شما جثه کوچکی دارید بهترین انتخاب استفاده از زیورآلات کوچک و کمتر است، این انتخاب باعث می‌شود تا زیورآلات شما بیشتر دیده شود.

اگر جثه بزرگی دارید خوب است که زیورآلات بزرگ و ضخیمی را انتخاب کنید تا با متناسب با جثه شما باشد. در خصوص طول زنجیر گردنبند لازم است بدانید که اگر محل قرارگیری پلاک مشخص شود مناسب‌ترین سایز ۳۵ الی ۴۰ سانتی‌متر است. گردنبندهای بلند استایل ورزشی به شما می‌دهند اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که باید مراقب باشید. به عنوان نمونه اگر تقریباً شکم بزرگی دارید باید حتما از گردنبندهای کوتاه استفاده کنید این انتخاب باعث می‌شود که شکم شما مرکز توجه قرار نگیرد.

گردنبندهای بلند به شما کمک خواهند کرد تا برای افرادی که اصطلاحاً چهارشانه هستند مناسب‌ترین گزینه باشد. گردنبندهایی که زنجیرهای بسیار کوتاهی دارند برای افرادی که گردن بلند یا صورت‌های گوشه‌ای دارند بسیار مناسب است.

انتخاب زیورآلات طبق لباس

در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب زیورآلات باید به مکانی که قصد دارید از این زیورآلات استفاده کنید و لباسی که می‌پوشید همخوانی داشته باشد.

به‌ عنوان مثال اگر شما در یک شرکت کار می‌کنید و تایپ کردن یک بخشی از کار و وظیفه شما است نمی‌توانید با دستبندهای بزرگ این کار را به خوبی انجام دهید؛ زیرا با توجه به اینکه ایجاد سروصدا می‌کنید باعث آزرده خاطر سایر همکارانتان هم خواهد شد. تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد می‌تواند شما را در انتخاب مناسب و منحصر به‌ فرد زیورآلات کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *