لوازم دکوری

تاثیر دکور اتاق در روحیه کودک

برای کودکان و به خصوص کودکان با سن کمتر هر چیز جدید و یا حتی رنگ خاصی جالب و هیجان انگیز است. محیطی که کودک در آن بزرگ میشود تاثیر زیادی بر رفتار و اینده او دارد. اما محیط تنها محیط بیرونی نیست بلکه اتاق کودک از مهم ترین قسمت هایی است که باید به آن توجه کرد زیرا کودک بیشترین زمان خود را در محیط اتاقش به سر میبرد. در آنجا میخوابد ، درس میخواند ، بازی میکند و… . برای مثال استفاده از لوازم دکوری منزل در اتاق کودک میتواند تاثیر بسزایی در روحیه کودک داشته باشد. اما اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که نمی دانید دکور اتاق کودکتان را چگونه طراحی کنید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

رنگ ها:

اولین و مهم ترین مورد در اتاق کودک رنگ وسایل و دیوار ها می باشد. رنگ ها شخصیت کودکان را میسازند و روی روحیه آنها تاثیر زیادی دارند. چرا همه رنگ صورتی را برای دختر و آبی را برای پسر انتخاب میکنند؟؟ شاید این نکته مورد توجه است که این رنگ ها با روحیه  دختر و پسر سازگاری بیشتری دارد. برای فهمیدن بیشتر این موضوع و اینکه بتوانید با توجه به رویه فرزندتان اتاق او را رنگ آمیزی کنید. تاثییر رنگ ها بر کودکان را بازگو میکینیم.

لوازم دکوری

آبی:

آبی رنگی آرام بخش است یعنی از پرخاشکری کودک جلوگیری میکند. فشار خون را کاهش میدهد. حتی بعضی معتقدند که رنگ آبی باعث افسردگی و کاهش جنب و جوش کودک میشود.

صورتی:

این رنگ را همه رنگی دخترانه میدانند. اما باید بدانید که این رنگ مانند رنگ آبی تاثیر آرام کنندگی دارد و این روی هر دو جنس دختر و پسر تاثیر دارد. شاید درست نباشد که رنگ اتاق پسر صورتی شود اما به خاطر تاثیری که بر روحیه پسر دارد میتوانید از فروشگاه لوازم تزئینی منزل در اصفهان ، لوازم دکوری مانند تابلو و … صورتی تهیه کنید.

لوازم دکوری

زرد :

همه رنگ زرد را رنگ شادی و خوشحال کننده میدانند.تحقیقات نشان داده که رنگ زرد باعث شکوفا شدن استعدادها و افزایش خلاقیت میشود. رنگ زرد تاثیرات خوبی بر روحیه دارد و زیاده روی در استفاده از این رنگ نتایج عکس میدهد. باعث عصابانیت فرد میشود.بهتر است اگر میواهید از رنگ زرد استفاده کنید قسمت های کوچکی از اتاق را زرد کنید آن هم زرد ملایم  باشد.

دکور با تصویر:

بهترین گزینه برای داشتن دکوری زیبا برای اتاق کودک استفاده از عکس ها و تصاویر خود کودک است. سعی کنید همیشه تعدادی عکس به دیوارهای اتاق بزنید . با این کار حس اعتماد به نفس و خودباوری را در کودک تقویت میکنید.

وسایل ضروری:

سعی کنید در اتاق کودک از وسایلی استفاده کنید که خود کودک به آن علاقه دارد. نه اینکه وسایلی قرار دهید که خودتان آن را میپسنید. بهترین کار این است که عروسک ها و اسباب بازی هایی که کودک آن ها را دوست دارد در اتاق بگذارید با این کار کودک در اتاق خود احساس امنیت و آرامش میکند.

لوازم دکوری

لوازم اتاق کودک:

برای انتخاب لوازم کودک از جنس هایی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی محکم و با استقامت باشد زیرا همانطور که میدانید اکثر کودکان وسایل را زود خراب میکنند و نحوه رفتار صحیح با وسایل را بلد نیستند.

همچنین دنبال تنوع رنگ زیاد نباشید یعنی با نهایتا سه رنگ کل اتاق را تزیئن کنید. برای خرید لوازم اتاق کودک دقت کنید که از وسایل آتش زا و یا نوک تیز تهیه نکینید. پیشنهاد ما به شما برای خرید لوازم دکوری ،خرید از گالری هنری در اصفهان میباشد.که بهترین تنوع جنس را نیز دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *