تاثیر فرش بر روی دکوراسیون خانه

فرش در ایران دارای قدمتی بسیار طولانی است و نشان دهنده ی هویت ایرانی  می باشد که در خانه های ما ایرانی ها نقش به سزایی دارد و نباید تاثیری که فرش بر روی دکوراسیون داخلی خانه  دارد را  نادیده گرفت چرا که فرش به عنوان یک کالا تجملی می تواند به فضای خانه زیبایی خاصی دهد ، علاوه بر فرش که برای پوشش کف خانه به کار می رود نباید جنبه ی تزیینی فرش را نادیده گرفت تابلو فرش ها به عنوان یک وسیله ی دکوری در خانه به کار می روند که بسیاری از این تابلو فرش ها را می توان متناسب با سلیقه و طرح و رنگ بندی که در محیط خانه حاکم است از گالری هنری در اصفهان خریداری کرد  ما سعی داریم در این مقاله به تاثیری که فرش بر روی دکوراسیون خانه دارد بپردازیم با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید.

فروشگاه لوازم تزیینی اصفهان

با استفاده از عناصر ساختاری مانند کف ، دیوار و سقف فضای هر مکانی شکل می گیرد که عناصر دیگری مانند رنگ بندی ، لوازم تزیینی ، پرده ، مبلمان و فرش و ….  به این فضا ها جلوه می دهد.

از فرش می توان به عنوان عامل مهم و سازنده برای تفکیک قسمت های مختلف خانه استفاده کرد مثلا جداسازی فضای نشیمن با سالن پذیرایی . نقوش فرش و رنگ بندی آن می تواند در طراحی لوازم دکوری ، انتخاب مبلمان ، پرده ها و … موثر باشد.

می توان انواع وسایل تزئینی را که با سایر وسایل خانه هم خوانی دارد را از فروشگاه لوازم تزیینی اصفهان خریداری کرد و با به کار بردن صحیح لوازم تزئینی در خانه باعث زیباتر شدن محیط خانه شد ، انتخاب فرش به عنوان عنصر مهمی عمل می کند که باعث سازمان بخشیدن به سایر وسایل خانه می شود.

از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون خانه و چیدمان منزل لازم است به آن توجه شود تناسبی است که باید بین فرش و مبل ها و سایر لوازم تزیینی خانه رعایت شود ، امروز کمتر مشاهده می شود که از فرش برای پوشاندن کامل کف استفاده شود بلکه استفاده از فرش هایی که دارای حاشیه زیبا با نقوشی جذاب هستند بر روی سرامیک و یا پارکت بسیار منظره ی چشم نوازی خواهد داشت.

فروشگاه لوازم تزیینی اصفهان

از دیگر نکات مهمی که بسیار حائز اهمیت است هارمونی و تناسبی است که باید بین فرش و پرده ، رنگ دیوارها و … وجود داشته باشد که در صورت رعایت شدن این اصل دکوراسیون زیبایی در محیط به وجود خواهد آمد.

طرح فرش و رنگ بندی فرش نیز بسیار مهم است و می تواند به گونه ایی باشد که باعث بزرگ جلوه دادن فضای خانه شده یا سبب شود که فضای خانه کوچک به نظر رسد ، اصولا انتخاب فرش هایی که دارای زمینه ی روشن هستند در بزرگ نشان دادن فضا موثر هستند بنابراین با انتخاب درست فرش می توان به فضای کلی خانه انرژی و زیبایی بخشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *