خاصیت سنگ فیروزه برای انگشتر

خاصیت سنگ فیروزه برای انگشتر چیست؟

در زمان‌های گذشته، بهره‌مندی از سنگ‌های گران قیمت، رواج بسیار زیادی داشت. در کشور‌های دیگر جهان، در بخش اروپا، مردمان آن سرزمین، نسبت به استفاده از سنگ‌های قیمتی، پیشرو بوده‌اند.
در واقع، می‌توان به مصر باستان اشاره داشت. این کشور مصر، استفاده از سنگ قیمتی، به سبک و شیوه زندگی مردمان آن سرزمین مربوط می‌شد. البته در کشور‌های دیگری مانند روسیه، رسم و رسوماتی برای بهره‌مندی از این سنگ، در زیورآلات آن‌ها وجود داشت. بنابراین، از گران قیمت‌ترین نوع سنگ، در میان سنگ‌های دیگر، فیروزه بوده است. خاصیت سنگ فیروزه برای انگشتر فوق‌العاده است.

البته این روز‌ها، مدل‌های متنوعی از سنگ‌های قیمتی در بازار وجود دارد. در کشور روسیه، استفاده از سنگ فیروزه، به عنوان نماد عشق است. از نظر دینی و کتاب‌های مذهبی، سنگ فیروزه جایگاه بسیار ویژه و مهمی را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از امامان و معصومین، در رابطه با سنگ فیروزه، روایت‌های بیشماری را ذکر کرده‌اند. این روایات، سندی مکتوب، برای شناسایی سنگ فیروزه و اعتبار آن باشند. مخصوصأ استفاده از سنگ فیروزه در انگشتر، بسیار مقبول و جالب توجه برای استفاده کنندگان از آن بوده است. در دوره‌های آموزش ساخت زیورآلات در اصفهان نحوه‌ی نصب فیروزه بر روی انگشتر را یاد می‌گیرید.

از جمله ویژگی موجود برای سنگ فیروزه متناسب انگشتر، می‌توان به برطرف سازی فقر در زندگی اشاره کرد. بسیاری از افراد، برای جلوگیری از ورود فقر به زندگی خود، از انگشتر فیروزه اصل استفاده می‌کنند.

البته این‌ها، مطالبی از گذشتگان و تجربه آن‌ها، در رابطه با بهره‌مندی از سنگ فیروزه در انگشتر دست آن‌ها بوده است. تاثیر روایات بر صدق و گواه این موضوع، در ادیان مذهبی نیز، تائید کننده آن است. برطرف کننده مشکلات فرزند آوری، یک مسئله مهم در بهره‌مندی از سنگ فیروزه است.

در بسیاری از کتب دینی، انگشتر فیروزه، مناسب برای برآورده سازی دعا بوده است.

استجابت دعا و تاثیر شگرف این نوع سنگ، یک معمای بسیار عجیب است. برطرف کننده‌های درد‌های انسان است. درد‌های درونی از نظر روحی و در برخی از موارد، جسمی، به کمک سنگ فیروزه در انگشتر شکل می‌گیرد.

سنگ فیروزه

این خود یک خاصیت بی نظیر برای انگشتر فیروزه بشمار می‌آید. خاصیت سنگ فیروزه برای انگشتر برای بانوان و آقایان، یکسان است. بنابراین از این سنگ، هم برای رکاب بانوان و هم آقایان در انگشتر می‌توان استفاده کرد.

هیچ نوع محدودیتی در استفاده از سنگ فیروزه برای انگشتر بانوان و یا آقایان وجود دارد. البته تغییر شکل در ساختار آن، می‌تواند تفاوت‌هایی را از نظر ساخت، برای انگشتر فیروزه به وجود آورد. اصولأ استفاده از طرح ظریف برای ساخت انگشتر فیروزه بانوان و طرح‌های ضخیم تر، برای مردان مناسب‌تر است.

خاصیت سنگ فیروزه برای انگشتر

خاصیت سنگ فیروزه برای زیورآلات بسیار جالب است، از نکات جالب توجه و درمانی برای انگشتر سنگ فیروزه، می‌توان به رفع مسمومیت در بدن اشاره داشت. حتی فاکتور‌های دیگری برای سالم سازی بدن در رابطه با استفاده از انگشتر سنگ فیروزه وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • برطرف کننده آسم در بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • عدم افسردگی
  • کنترل فشار خون
  • برطرف کننده میگرن
  • عفونت ویروسی
  • زهر زدایی از بدن

انگشتر فیروزه، برای افرادی که دچار سردرد و میگرن می‌باشند بسیار مناسب است. استفاده از ویژگی درمانی مناسب برای سنگ فیروزه، برای کاهش التهابات عضلانی است. تسکین درد و همین طور برطرف کننده درد کمر و مفید برای افرادی که دچار بیماری پروستات شده‌اند. برطرف سازی درد عضلانی در بدن، به همراه بهبود بیماری‌های داخلی، از فواید سنگ فیروزه در ساختار انگشتر است. حتی از علومی مانند سنگ درمانی در اسلام استفاده شده است.

انسان در طول عمر خود، با مشکلات سیستم بدنی زیادی رو به رو می‌شود. بنابراین برای درمان آن‌ها، همواره به پزشک مراجعه می‌شود. در برخی از موارد، این درد‌ها به صورت مادام العمر، به همراه انسان می‌باشند.

برای جلوگیری از بروز آن‌ها و یا کاهش درد‌هایی از این دست، می‌توان به کمک سنگ درمانی این فرایند را بهبود بخشید. با توجه به این مطلب، ابتدا باید نوع سنگ را مشخص کرد.

به طور مثال ، مشکلات موجود در بدن که به کمک انگشتر سنگ فیروزه، می‌توان آن را برطرف ساخت مانند:

  1. مشکلات مفصلی
  2.  ضد باکتری و ویروس
  3. کمک به سلامت قلب
  4. تقویت قوای بینایی
  5. درمان بیماری کبدی
  6. بهبود سازی جریان گردش خون

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. مشکلات مفصلی

مشکلات مفصلی، گریبان افراد زیادی را در طول سال‌های زندگی خواهد گرفت. برای التیام درد این نوع از مشکلات، می‌توان از سنگ فیروزه بهره‌مند شد.
درد مفصل در بدن، منجر به بروز مشکلات بسیار زیادی در بدن می‌شود که شامل:

  • پارگی رباط
  • تاندون
  • درد مفصل
  • افزایش جریان خون در بافت عضلانی

۲. ضد باکتری

از جمله نکات مفید برای سنگ فیروزه در ساختار زیورآلات، می‌توان به ضد باکتری بودن آن اشاره داشت. در هر انسان و بافت بدنی آن، امکان هجوم میکروب و باکتری بسیار زیاد است. برای جلوگیری از این مورد و پاکسازی بدن از میکروب و آلودگی‌های موجود در بدن، می‌توان از خاصیت انگشتر فیروزه استفاده کرد.
انگشتر فیروزه، به دلیل خاصیت درمانی خود، از بروز میکروب و باکتری در بدن، جلوگیری می‌کند.

سنگ فیروزه

۳. سلامت قلب

از نکات شگفت انگیز و جالب توجه، سلامت قلب، به کمک سنگ فیروزه است. سنگ فیروزه، به دلیل رنگ بی نظیر آن و آرام بخشی فوق العاده، مفید برای بهبود عملکرد قلب می‌شود. همین طور بهبود درد‌های موجود در ریه و بیماری دستگاه تنفسی است.

۴. تقویت سیستم سلامت بینایی

چشم و بینایی انسان و سلامت آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. البته تقویت سیستم سلامت بینایی، در گذشته به کمک سرمه بوده است.
البته خاصیت انگشتر سنگ فیروزه در طب سنتی و اسلامی، بسیار توصیه شده است.

اما، بهره‌مندی از سنگ فیروزه به صورت سرمه نیز به شدت توصیه شده است. از سنگ فیروزه برای درد‌های چشمی به عنوان سرمه نیز می‌توان استفاده کرد.

۵. درمان کبد و بهبود گردش خون

موج‌های مغناطیسی از سنگ فیروزه، می‌تواند بر روی نارسایی‌های موجود در کبد تاثیرات بسزایی را از خود نشان دهد. البته برای بهبود جریان گردش خون، درخشندگی و آرام بخشی موجود در این سنگ کمک کننده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *