ساخت زیورآلات با شیشه‌های رنگی

ساخت زیورآلات با شیشه‌های رنگی

با شیشه‌های رنگی زیورآلات رنگارنگ بسازید. تنها ساخت زیورآلات به کمک، فلزات گرانبهاء و یا سنگ‌های قیمتی نیست، بلکه ساخت زیورآلات با شیشه‌های رنگی جلوه و زیبایی خاصی دارد. بلکه فلزات و وسایل دیگری، برای زیبا سازی زیورآلات به کار برده می‌شود. شیشه‌های رنگی، یکی از ابزار‌های پرکاربرد برای زیبا‌تر شدن زیورآلات است. تهیه شیشه‌های رنگی، هزینه زیادی را برای ساخت جواهرات به خود اختصاص نمی‌دهد.

از این جهت، برای به دست آوردن حس زیبا و دلنشین از زیورآلات، کاربرد شیشه رنگی بسیار مناسب و کارآمد است.

برای زیورآلات با هزینه اندک، بهره‌مندی از شیشه‌های رنگی گزینه کارآمد و مناسب‌تری است که در دوره‌های آموزش ساخت زیورآلات در اصفهان تمامی نکات آن آموزش داده می‌شود. زیورآلات با جواهرات گران قیمت، نیازی به پوشش دهی شیشه‌های رنگی ندارند.

یکدست کردن لباس و زیورآلات با شیشه‌های رنگی

یکی از کاربرد‌های بی نظیر برای شیشه‌های رنگی در زیورآلات، تنوع رنگ در آن‌ها است. تنوع رنگ در شیشه‌های رنگی، ساخت‌های متنوع و گوناگونی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل، یکدست کردن لباس با زیورآلات به کمک شیشه‌های رنگی امکان خواهد داشت. شیشه‌های رنگی، با تنوع رنگ بالا در خود، برای رنگ لباس‌های متنوع بسیار کاربردی است.

زیورآلات با ساخت شیشه‌های رنگی، امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. وجود جذابیت و قابلیت بیش از اندازه در شیشه‌های رنگی، آن‌ها را به عنوان برترین ابزار در ساخت زیورآلات کرده است.

زیورآلاتی که به کمک شیشه‌های رنگی تزئین می‌شوند شامل:

  • گوشواره به شکل آویز دار
  • انگشتر
  • به کار بردن گردنبند‌های رنگی

استفاده از شیشه‌های رنگی در ساخت زیورآلات، بیشتر برای کودکان و بانوان مناسب است. بسیاری از آقایان کمتر از شیشه‌های رنگی برای زیورآلات خود بهره می‌برند. تمایل آقایان در بهره‌مندی از زیورآلات با ساخت‌های براق و درخشان نیست.

شیشه دریا

تاثیر طراحی بر روی شیشه‌های رنگی

طراحی، یکی از فاکتور‌های خاص و بسیار ارزشمند برای تولید زیورآلات است. ساخت زیورآلات بدون طراحی از قبل پیش بینی شده، هیچ نکته ایده آلی را برای بیان ندارد. کاربرد شیشه‌های رنگی در داخل این نوع از زیورآلات، منجر به زیبا‌تر شدن آن و در نهایت جلب توجه بیشتر برای مشتریان است. البته شیشه‌های متفاوتی برای ساخت زیورآلات به کار برده می‌شوند.

از جمله شیشه‌هایی که برای ساخت زیورآلات کاربرد بالایی دارند شامل:

  • شیشه دیکروس
  • شیشه ذوب شده
  • شیشه دریا
  • شیشه مورانو
  • شیشه بازیافتی

با توجه به نوع شیشه‌های رنگی، با ساختار‌های متفاوت زیورآلات آشنا می‌شوید.

۱. کاربرد شیشه دیکروس در ساخت زیورآلات رنگی

با شیشه‌های رنگی زیورآلات رنگارنگ بسازید. یکی از شیشه‌های رنگی در ساخت زیورآلات، دیکروس است. شیشه دیکروس، دارای رنگ‌های زیادی در ساختار خود است.

انعکاس بی نظیری از این رنگ برای ساختار شیشه دیکروس به وجود می‌آید. از این جهت، مناسب برای افرادی که به درخشش و انعکاس زیورآلات خود اهمیت می‌دهند.

ایجاد ظاهری زیبا در زیورآلات، به میزان درخشندگی آن بستگی دارد. دیکروس، در صنعت شیشه، برای ساخت برخی از اقلام در جواهر سازی به کار برده می‌شود که شامل:

  • تولید مهره‌های رنگی
  • گوشواره‌های آویز دار

۲. ساخت زیورآلات رنگارنگ با شیشه ذوب شده

برای ساخت زیورآلات با شیشه‌های رنگی برخی از شیشه‌های رنگی ذوب می‌شوند. به این نوع شیشه رنگی، شیشه رنگی ذوب شده می‌گویند. ساختار شیشه رنگی ذوب شده، به صورت قطعات کوچک شده هستند.

برای به دست آوردن ساختار ایده آل برای این قطعات کوچک شده، باید به این قطعات حرارت داد. حرارت دادن به قطعات کوچک شده، برای بالا بردن گستره آن و همین طور تولید رنگ زیبا و خاص برای آن است. بعد از مراحل ذوب کردن قطعات، باید مدت زمانی را برای خنک کردن به آن اختصاص داد. خنک شدن شیشه رنگی ذوب شده، باعث بالا رفتن فرم دهی آن و به دست آوردن ساختار زیبا‌تری برای شیشه رنگی ذوب شده است. از شیشه رنگی ذوب شده، برای ساخت زیورآلاتی نظیر: گوشوار و گردنبند بسیار کاربردی است.

گردنبند با سنگ مورانو

۳. کاربرد شیشه دریا در ساخت زیورآلات رنگارنگ

شیشه دریا یا شیشه ساحل، مناسب برای افرادی که به رنگ‌های خاص دریایی علاقه‌مند هستند.

برای تولید شیشه دریا، یک فرایند بسیار طولانی و طبیعی شکل می‌گیرد. البته، ساخت و تولید شیشه دریا، به شیشه‌هایی که در دریا وارد شده‌اند اشاره دارد. این شیشه‌های رنگی در دریا، با موج‌های متلاطم آب رو به رو می‌شوند. بنابراین رو به رو شدن با موج‌ها و کوبیده شدن شیشه‌های رنگی با موج‌های پیش رو، موجب ایجاد ساختار صاف و یکدست برای آن‌ها می‌شود. بنابراین فرایند ساخت آن بسیار طبیعی است. دریا و موج‌های کوبنده آن، دلیلی بر زیبایی شیشه دریا است.

مکان‌هایی که در آن شیشه دریا به دست می‌آید شامل:

  • اقیانوس
  • دریاچه
  • خلیج
  • ساحل دریا

سازندگان زیورآلات به کمک شیشه دریا، مسافت‌های طولانی را برای به دست آوردن این شیشه رنگی زیبا، طی می‌کنند. شیشه دریا و کاربرد آن، بیشتر مناسب افرادی که به دریا علاقه‌مند هستند.

۴. کاربرد شیشه مورانو در ساخت زیورآلات رنگارنگ

مورانو، یکی از شیشه‌های رنگی و پرکاربرد برای ساخت زیورآلات رنگارنگ است. در واقع، مورانو اسم یکی از جزیره‌های دوستداشتنی در کشور ایتالیا است. در جزیره مورانو، صنعت شیشه گری با مهارت خاصی انجام می‌شود. تولید شیشه‌های رنگی نیز در این جزیره از محبوبیت بالایی برخوردار است. مورانو، یکی از شیشه‌های محبوب در غرب جهان است. با این حال، شیشه مورانو به عنوان یک برند در کشور ایتالیا شناخته می‌شود.

کاربرد شیشه رنگی مورانو، در ساخت گوشواره، دستبند و آویز است. بنابراین شیشه رنگی مورانو، یکی از خاص‌ترین نوع شیشه‌های رنگی است. برای به دست آوردن آن باید سفری به جزیره مورانو در ایتالیا داشته باشید.

به کار بردن شیشه رنگی در ساخت زیورآلات، زیبایی خاص و بی نظیری را برای آن به وجود می‌آورد. با این حال، استفاده از شیشه رنگی، به دلیل شفافیت و درخشندگی بالا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *