ابزارهای کاربردی برای ساخت زیورآلات

ابزارهای کاربردی برای ساخت زیورآلات کدامند؟

ابزارهای کاربردی برای ساخت زیورآلات از اهمیت زیادی برخوردار است که کار با تمامی ابزارها در دوره‌های آموزش زیورآلات اصفهان آموزش داده می‌شود، امروزه، تنوع زیادی در ساخت زیور آلات به وجود آمده است و نقش پلاتین و تیتانیوم در ساخت زیورآلات بسیار پر رنگ است. تمایل به کار بردن زیورآلات، به میزان کاربردی بودن آن و سلیقه افراد مرتبط خواهد بود.

ابزارهای کاربردی برای ساخت زیورآلات

ابزارهای جواهرسازی عبارتند از:

  • دم باریک دارای نوک صاف
  • دم باریک به شکل گرد
  • دم باریک با پوشش چرمی
  • سیم چین
  • ناخن گیر
  • خط کش

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. کاربرد دم باریک نوک صاف در ساخت زیورآلات

ابزار کاربردی برای ساخت زیورآلات، به کار بردن دم باریک نوک صاف است. دم باریک نوک صاف، یکی از ابزار‌های کاربردی در ساخت زیورآلات است. از این وسیله برای باز کردن رینگ فنری و همین طور فرایند‌های دیگر استفاده می‌شود. گاهی اوقات، در هنگام استفاده از سیم و مفتول، در ساخت زیورآلات موج‌های زیادی برای سیم و مفتول به وجود می‌آید.

برای از بین بردن موج ‌های اضافی بر روی آن‌ها، باید از دم باریک نوک صاف استفاده کرد. این وسیله کاربردی، هیچ انحنایی را بر روی سیم و مفتول به جا نمی‌گذارد.

دم باریک

۲. کاربرد دم باریک نوک گرد در ساخت زیورآلات چیست؟

ابزار کاربردی برای ساخت زیورآلات، به کار بردن دم باریک نوک گرد است. این وسیله کاربردی برای گرد کردن مفتول و سیم به کار برده می‌شود. در واقع، استفاده از این وسیله برای حالت دادن به سیم مفتول، بسیار زیاد و کاربردی است.

کارکرد‌های دیگری که برای دم باریک نوک گرد وجود دارد شامل:

  • به کار بردن آن در سگک
  • استفاده در رینگ فلزی
  • جمع آوری دهانه خار

۳. کاربرد دم باریک با پوشش چرم در ساخت زیورآلات

ابزار کاربردی برای ساخت زیورآلات، بسیار مهم و ضروری است. ابتدا برای این که مفتول و سیم‌ها را با ظرافت خاصی پیچ داد؛ باید از دم باریک با پوشش چرم استفاده کرد. دم باریک با پوشش چرم، برای ایجاد موج و خم‌های زیادی بر روی مفتول و سیم است.

سیم و مفتول موج دار، کاربرد زیادی برای ساخت زیورآلات دارد. در واقع، مطلب مهم در رابطه با بهره‌مندی از سیم و مفتول، تاب و پیچ‌هایی که به آن داده می‌شود. بنابراین به کار بردن دم باریک با روکش چرم، سرعت بیشتری را به کار می‌بخشد.

۴. کاربرد سیم چین در ساخت زیورآلات

ابزار کاربردی برای ساخت زیورآلات، سیم چین است. سیم چین، یکی از ابزار‌های کاربردی که باید دارای ساختار با کیفیتی نیز باشد. امکان فعالیت‌های زیادی برای مفتول و سیم و همین طور سیم چین وجود دارد. فعالیت اصلی سیم چین، چیدن سیم است. البته سیم و مفتول دارای ضخامت‌های متفاوتی در ساخت خود هستند.

سیم چین، هر نوع ضخامتی را بر روی سیم و مفتول را به شکل مطلوبی برش می‌دهد. بنابراین سیم چین، یکی از ابزار‌های ضروری و مهم برای ساخت زیورآلات است.

سیم چین صنعتی قرمز و مشکی رنگ

۵. نقش ناخن گیر در ساخت زیورآلات

ابزار کاربردی برای ساخت زیورآلات، ناخن گیر است. گاهی اوقات، سیم و مفتول به شکل بسیار باریکی ساخته شده‌اند. بنابراین برای برش دادن آن‌ها از سیم چین نمی‌توان استفاده کرد. ناخن گیر، به عنوان یکی از برش دهنده‌های موثر برای سیم‌های بسیار نازک کاربرد فراوانی را از خود نشان می‌دهد.

ویژگی ناخن گیر برای ساخت زیورآلات به شرح زیر است:

  • به کار بردن ناخن گیر با قیمت پایین
  • به صرفه بودن آن
  • برش دادن ایده آل برای سیم نازک

در برخی از موارد، مشکلاتی در ساختار ناخن گیر به وجود می‌آید. به همین خاطر، برای از بین بردن مشکلات در ساختار ناخن گیر، به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد. با این حال، زمان کم و هزینه بسیار اندکی برای تعویض کردن ناخن گیر به وجود می‌آید. خاصیت ناخن گیر برای برش دادن سیم، دقت و ظرافت بی نظیری که در ناخن گیر وجود دارد.

۶. نقش خط کش در ساخت زیور آلات

ابزار کاربردی برای ساخت زیورآلات، به کمک خط کش اتفاق می‌افتد. خط کش یکی از ابزار‌های کاربردی دیگری که برای ساخت زیورآلات به کار برده می‌شود. خط کش، برای دقیق‌تر شدن کار و به دست آوردن رقم درست برای تولید زیورآلات کاربرد دارد.

اقلام و شماره‌های موجود بر روی خط کش، جهت اندازه گیری دقیق برای سیم و مفتول است. گاهی اوقات، بهره‌مندی از سیم و مفتول باید با اندازه بسیار دقیق و متناسبی صورت بگیرد.

برای ساخت زیورآلات ایده بگیرید

یکی از فاکتور‌های مهم در ساخت زیورآلات، ایده‌های کاربردی برای ساخت آن‌ها است. ایده پردازی در ساخت جواهرات و بهره‌مندی از ابزار‌های مناسب، جهت تولید محصول با کیفیت نقش بسزایی را از خود نشان می‌دهد. به کمک ابزار‌های کاربردی برای تولید زیورآلات، مسیر روشن و هدفمندی برای به دست آوردن سود بیشتر به وجود می‌آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *