طراحی روی شیشه

ایجاد طراحی روی شیشه

برای این که بتوان طراحی روی شیشه را انجام داد ابتدا باید ظرف شیشه به کار برده شده بسیار تمیز باشد، تمیز بودن یکی از نکات مهم برای طراحی‌هایی که روی ظروف شیشه‌ای انجام می‌گیرد. برای این کار ابتدا باید ظرف‌های شیشه به کار برده شده را تمیز کرد با استفاده از آب و صابون بهترین شیوه و روش برای تمیز کردن آن‌ها می‌باشد اگر برچسبی برای ظرف شیشه‌ای قرار داده شده است باید آن برچسب را از بین برد.

برای از بین بردن برچسب ابتدا باید ظرف شیشه‌ای را در درون آب گرم قرار داد هنگامی که ظرف درون آب قرار گرفت و قرار داده می‌شود که از و لایه‌ای از کاغذ که کاغذ برچسب شده از بین می‌رود و به راحتی نمی‌توان آن را از شیشه جدا نمود. هنگامی که جداسازی خوبی بر روی کاغذ دور شیشه انجام می‌شود باید گفت که شیشه مناسب برای طراحی برای این طراحی بر روی شیشه می‌توان از برچسب‌های مناسب استفاده کردیم برچسب‌ها طرح‌های متنوعی را به خود دارند.

طرح‌های خاص و بی نظیر برای برچسب‌ها خود فاکتور خوبی برای افرادی است که از هنر نقاشی بی بهره‌اند و با توجه به این برچسب‌ها می‌توانند طرح‌های زیبایی را ایجاد کنند این طرح‌ها می‌تواند برای بهتر شدن ترکیب ظرف شیشه مناسب باشد.

ترکیب رنگ مناسب

ابتدا برای این که بتوان رنگ مناسبی را ایجاد کرد باید آن را با محلول‌های مناسب ترکیب کرد تا بتوان رقیق کاری را انجام داد رقیق کاری یکی از کارهایی است که برای رنگ کردن و به دست آوردن ترکیب رنگ مناسب در هنر ویترای به کار برده می‌شود. اگر از رنگ به صورت درست استفاده شود رنگ از میزان و کیفیت و ساختار سفت و محکم بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین با کمک قلمو نمی‌توان رنگ‌های خوبی را برای طرح ایجاد شده در نظر گرفت، با توجه به این نکته باید از محلول‌های استفاده کرد که بتوان رقیق بودن و غلظت خوبی را برای رنگ به دست آورد. البته نباید از کیفیت رنگ ویترای غافل شد.

طراحی روی شیشه

تینر یکی از محلول‌هایی است که می‌توان برای رقیق کردن رنگ از آن استفاده کرد این به راحتی می‌تواند برای رنگ در اندازه متناسب استاندارد مورد استفاده قرار بگیرد البته باید تینر‌هایی را به کار برد که از فاقد بو باشند.
بیشتر تینر‌هایی که در بازار وجود دارند دارای بوی بسیار بدی می‌باشند که در هنگام استفاده از آن‌ها بر روی رنگ نیست این بو را به از خود به جای می‌گذارد. بنابراین هنگامی که بر روی کار از این رنگ‌های رقیق شده استفاده شود کار نیز بوی بده تینر را به خود می‌گیرد. برای با کیفیت و بهتر شدن رنگ‌هایی که بر روی هنر ویترای قرار می‌گیرد باید از این بدون بو استفاده کرد که هم غلظت خوبی را برای رنگ ایجاد نماید و هم این که از بوی بد آن رهایی یافت.

برچسب طراحی روی شیشه

برای طرح‌هایی که بر روی شیشه صورت می‌گیرد باید از برچسب‌های مناسب استفاده نمود برچسب‌ها دارای طرح‌ها و ساختارهای بسیار متفاوتی هستند که سلیقه افراد را در بر می‌گیرد بنابراین می‌توان نیاز خود را با استفاده از این برچسب‌ها برطرف کرد.برخی از برچسب‌ها را می‌توان به صورت کامل بر روی دیواره شیشه قرار داد این کار برای افرادی که مهارت لازم در رنگ کردن طرح شیشه‌ای را ندارند و امکان دارد که رنگ به راحتی پاشیده شود در این موارد می‌توان از این برچسب‌ها استفاده کرد و کار به صورت تمیزتری انجام می‌شود.

فوت کوزه گری هنر ویترای تمیزکاری است، کار تمیز کاری برای هنر ویترای فاکتور بسیار ارزشمندی است که باید در نظر داشت مخصوصا برای افرادی که از این هنر برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند، بنابراین کیفیت در کار آن‌ها حرف اول را می‌زند. به کار بردن تکنیک های هنر ویترای به همراه مواد تزئینی بسیار مهم است، برای این که بتوان از هنر ویترای به درستی استفاده کرد می‌توان از سنگ‌های زینتی و نگین نیز استفاده نمود، نگین و سنگ‌های زینتی می‌تواند زیبایی بی نظیر و خاصی را بر روی ظرف‌های شیشه‌ای ایجاد کند.

برچسب طراحی روی شیشه

ظرف شیشه‌ای که دارای نگین و سنگ‌های زینتی باشد و جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد و ارزشمندی خوبی را به خود می‌گیرد. برای این که طراحی ایجاد شده بر روی شیشه به خوبی خشک شود باید زمان لازم برای خشک شدن را به آن اختصاص داد برای این کار می‌توان ۸ ساعت را در نظر گرفت.
هشت ساعت مدت زمان مناسب برای خشک شدن طرح ایجاد شده و رنگ‌های مورد نظر می‌باشد. برای این که فرآیند خشک شدن به خوبی صورت بگیرد ابتدا باید مکانی را انتخاب کرد که جریان هوا به خوبی در آن صورت بگیرد و گرد و غبار و گرد و غبار در آن وجود نداشته باشد.
مکانی که باید گرد و غبار باشد مناسب برای ایجاد بر مناسب برای خشک شدن هنر ویترای روی شیشه است زیرا کار به خوبی و با تمیزی بیشتری خشک می‌شود. گرد و غباری که بر روی شیشه می‌نشیند باعث می‌شود که کار ظرافت و زیبایی خود را از دست بدهند و افرادی که کار را مشاهده می‌کنند از آن لذت نبرد.

  • نکته

یکی از نکاتی که در رابطه با هنر ویترا باید در نظر گرفت این است که باید استحکام و مقاومت خوبی برای رنگ ایجاد شود برای این رنگ‌ها باید این نکته را در نظر داشت آن هم خشک شدن آن‌ها می‌باشد. اگر فرآیند خشک شدن به خوبی صورت بگیرد بعد از مدتی هنگامی که شیشه مورد شستشو قرار داده می‌شود رنگ از بین نمی‌رود البته شستشوی که بعد از رنگ و بعد از خشک شدن رنگ صورت می‌گیرد باید به صورت بسیار آهسته و ملایم باشد.
بنابراین از قرار دادن شیشه ویترای رنگ شده در آب باید جلوگیری کرد زیرا باعث می‌شود که رنگ از بین برود. بنابراین برای هنر ویترای باید تمامی نکات را درنظر گرفته هرچند که این هنر در نظر اول بسیار ساده می‌باشد اما با کمی دقت به این مطلب پی می‌برید که این هنر یکی از هنرهای هنرهایی است که از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است.
هنگامی که ظرافت به کار برده شده در هنر ویترای موجود باشد کار نیز به خوبی صورت می‌گیرد و برای مخاطب جلب توجه زیادی دارد بنابراین برای فروش بهتر و بیشتر در هنر ویترای باید این نکات را در نظر گرفت و کیفیت در ساخت و همین طور تمیز بودن کار تفکرات ارزشمندی است که برای این هنر وجود دارد.با این حال به راحتی می‌توان با استفاده از این هنر وسایل شیشه‌های دور ریختنی را به‌ خوبی کاربردی ساخت و از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین نگران وسایل شیشه‌ای که در مدت زمان یک سال یا شش ماه جمع می‌شوند نباشید را به راحتی می‌توان آن‌ها را کاربردی کرد و به خوبی نیز از آن‌ها استفاده نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *