کیفیت رنگ ویترای

کیفیت رنگ ویترای باید چگونه باشد؟

در رابطه با هنر ویترای ویژگی‌ها و خصوصیات زیادی وجود دارد که می‌تواند این هنر را در خور شایستگی و علاقه‌مندی افراد قرار دهد یکی از آن‌ها رنگ است، انتخاب رنگ ویترای مناسب فاکتور بسیار مهمی در هنر ویترای است، همچنین نباید از کیفیت رنگ ویترای غافل شد.

با این حال رنگ می‌تواند زیبایی خاصی را به هنر ویترای ببخشد در هر صورت هنگامی که طرحی بر روی شیشه صورت می‌گیرد اگر رنگ مناسب بر روی آن اجرا نشود نمی‌توان گفت که شاخص‌های یک هنر زیبا به نام ویترای را دارد ویترای در اسب با رنگ بازی می‌کند هنگامی که رنگ به خوبی بر روی طرح مورد نظر فرود آید جلوه بصری ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.
با این حال باید خصوصیاتی را که برای رنگ در هنر ویترای وجود دارد را در نظر گرفت اگر رنگ نادیده گرفته شود هنر زیبایی بر روی شیشه ایجاد نمی‌شود و جذابیتی برای مخاطب ندارد بنابراین برای کسب و کار‌هایی که هنر ویترای را در رده کسب سود ایجاد کردند باید بدانند که رنگ خود فاکتور بسیار ارزشمندی است.

فاکتورهای مهم برای تشخیص کیفیت رنگ ویترای

برای این که بتوان از رنگ و هنر ویترای به درستی استفاده کرد، ابتدا باید ویژگی‌ها و شاخص‌های خوبی را برای آن‌ها ایجاد نموده ابتدا باید گفت که برای رنگ فاکتورهایی وجود دارد که شامل:

  • مقاومت
  • ترکیب شدن راحت آن
  • حلال‌ها
  •  ایجاد حلال‌های مناسب
  • به کار بردن خمیر مناسب
  • تنوع در رنگ

یکی از نکاتی که برای به کار بردن رنگ در هنر ویترای باید در نظر داشت ابتدا کیفیت و مقاوم بودن آن است، تمامی نکات مرتبط با به کارگیری رنگ ویترای در دوره‌های آموزش ویترای در اصفهان توضیح داده می‌شود، در هر صورت هنگامی که رنگ دارای مقاومت زیادی باشد می‌تواند به خوبی در شیشه قرار بگیرد. مقاومتی که برای رنگ در هنر ویترای به کار برده می‌شود به این شکل است که اگر این رنگ دارای مقاومت باشد کیفیت بالایی داشته باشد در برابر نور خورشید و همچنین میزان شفافیت و درخشندگی بسیار بالایی را از خود ایجاد می‌کند و در برابر نور خورشید از بین می‌رود و رنگ نرم نمی‌شود.

کیفیت رنگ ویترایگاهی اوقات هنگامی که حرارت به رنگ وارد می‌شود حرارت می‌تواند مداوم باشد اگر شیشه که با رنگ نامطلوبی ایجاد و طراحی شده باشد در برابر ممنوع مقابل نور خورشید ساعت‌ها قرار بگیرد رنگ جلوه خود را می‌باشد و به راحتی از بین می‌رود و زیبایی خود را از دست می‌دهد. یکی از نکات دیگری که برای رنگ وجود دارد میزان ترکیب شدن آن‌ها می‌باشد اگر رنگ‌ها به راحتی با حلال‌های دیگر ترکیب شوند می‌توان تنوع رنگ بیشتری را ایجاد کرد اما گاهی اوقات نیز وجود دارد که رنگ‌هایی که برای هنر ویترای به کار برده می‌شود به خوبی ترکیب نشود.

هنگامی که از ترکیب رنگ‌های به صورت درست استفاده می‌شود می‌توان طرح‌های زیبایی را ایجاد کرد البته اگر رنگ‌ها به صورت یکنواخت بر روی طرح هنری ساخته و پرداخته شود می‌توان گزینه خوبی را ایجاد کرد و ساخت خوبی به دست نخواهد آمد.
یکی دیگر از حلال‌هایی که می‌توان با رنگ‌های ویترای ترکیب نمود حلال‌های نفتی می‌باشد این حال باید ترکیب خوبی را بر روی رنگ ویترای ایجاد کنند و به راحتی نیز با آن‌ها ترکیب شود. اگر کیفیت خود را نداشته باشد نمی‌تواند رنگ بی نظیری را ایجاد کند بنابراین باید ترکیب فوق العاده‌ای را برای این هنر ایجاد نمود. همان طور که در بالا نیز بدان اشاره شد تنوع در رنگ در هنر ویترای بسیار مهم است رنگ‌ها باید متنوع و درجه یک باشد تا بتوان طرح بی نظیری و بدون نقصی را ایجاد کرد.

با این حال تنها رنگ‌ها نیستند که در هنر ویترای می‌توانند جلوی زیبایی را برای شیشه ایجاد کنند بلکه طرح‌هایی در حالی که بر روی شیشه صورت می‌گیرند بسیار مهم هستند. بنابراین برای افرادی که صنعت ویترای را برای کسب و کار خود بر می‌گزینند نباید از طراحان خوبی نیز برخوردار باشند. بنابراین از شابلون‌ها نیز می‌توان استفاده کرد در حالی که بتوان به صورت بسیار ارزشمند بر روی شیشه ارائه شود گاهی اوقات سلیقه‌ها برای طرح‌ها متفاوت است.

بنابراین باید هر سلیقه‌ای را برای هر طرحی در نظر گرفت که هر فرد بتواند با چه سلیقه‌ای از چه طرحی استقبال کند. هنگامی که توجه به سلیقه افراد می‌شود در واقع میزان سود برای کسب و کار نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌گردد؛ زیرا هنگامی که افراد سلیقه خود را در طرح‌های هنری می‌یابند و به سرعت نیز مشتری می‌شوند و خریدهای خوبی را انجام می‌دهندT بنابراین کسب سود و درآمد در میزان نیازمندی افراد دخیل است.

ظرف‌های شیشه‌ای ویترای

ابزار‌های دیگر در هنر ویترای

برای این که بتوان طرح‌های زیبا را بر روی شیشه‌های بی نظیر ایجاد کرد ابتدا باید لوازم موردنیاز ویترای را در دست داشت یکی از این تجهیزات مورد نیاز رنگ است بعد از رنگ فاکتور مهم دیگری وجود دارد که با نام قلم مو یا اسفنج شناخته می‌شود.
برای نقاشی برجسته بر روی شیشه و این که بتوان رنگ‌ها را به خوبی بر روی شیشه مورد نظر ایجاد نمود ابتدا باید قضیه قلمو به درستی استفاده کرد هنگامی که قلموی مناسب در اختیار باشد می‌توان طرح‌ها را بدون عیب و نقص نقاشی نمود. البته گاهی اوقات از اسفنج نیز به جای قلمو استفاده می‌شود اسفنج نیز در رنگ کردن طرح می‌تواند مناسب باشد و کاری را که قلم انجام می‌دهد اسفنج نیز می‌تواند انجام دهد.

ظرف‌های شیشه‌ای

یکی از نکاتی که برای ظرف‌های شیشه‌ای باید در نظر داشت به کار بردن آن‌ها و چگونگی استفاده از آن می‌باشد گاهی ظرف‌های شیشه‌ای زیادی به دست می‌آید که بیشتر آن‌ها در خانه و به صورت بی استفاده می‌باشد. می‌توان هنرنمایی بسیار فوق العاده‌ای را برای این ظرف‌های شیشه‌ای ایجاد نمود برای این کار می‌توان گفت از ظرف‌های شیشه‌ای نظیره مربا ترشی سس و غیره نیز می‌توان استفاده کرد. البته ابتدا باید ظرف‌ها را به خوبی مورد شستشو قرار داد. تمیز بودن ظرف‌های شیشه‌ای برای این که بتوان طراحی‌های خوبی را روی آن‌ها انجام داد بسیار مهم است نباید شیشه کثیف باشد، زیرا طراحی تمیز و خوب ایجاد نمی‌شود.
گاهی اوقات بر روی ظرف‌های شیشه‌ای نظیر ترشی و مربا برچسب‌های قرار دارد که این برچسب‌ها به راحتی از بین می‌برد نمی‌رود برای این که بتوان آن‌ها را از بین برد ابتدا باید آن‌ها را در یک ظرف آب داغ قرار داد. هنگامی که شیشه‌های برچسب دار بر روی آب داغ قرار می‌گیرد کم کم لایه‌های چسب و ریز این کاغذ از بین می‌روند و به راحتی می‌توانید با حرکت ساده برچسب‌هایی را که بر روی آن‌ها قرار داده شده است را از بین ببرید و یک شیشه سالم و تمیز را تحویل بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *