لوازم موردنیاز ویترای

لوازم موردنیاز ویترای

در برخی از موارد انسان‌ها دوست دارند از شیشه‌های شفاف و بی رنگ استفاده نمایند و در برخی از موارد دوست دارند که تاریخچه‌ای را با استفاده از هنر و رنگ روی این شیشه‌ها بریزند، در این صورت است که نقاشی‌های ذهن خود را روی شیشه می‌آورند و به شیشه‌های بی رنگ، روح می‌بخشند. از هنرهایی که می‌شود با استفاده از آن شیشه‌های بی رنگ را در خانه رنگی کرد می‌توان به ویترای، دکوپاژ و غیره اشاره کرد. تاثیر آثار ویترای بر روی دکوراسیون بی‌نظیر و بسیار زیباست.

تزیین شیشه یکی از هنرهایی است که در اکثر ملت‌ها در جهان وجود دارد و می‌توان این کار را به روش‌های متفاوت انجام داد، در ایران و در گذشته این کار را به روش‌هایی مانند ایجاد پنجره‌های رنگی انجام می‌دادند که نمونه‌های این مورد را می‌توان در خانه‌های قدیمی دید. با گذر زمان کارهای بیشتری را روی شیشه انجام می‌دادند که یکی از این کارها، ویترای است.
برای اینکه بتوانیم روی شیشه این هنر را پیاده سازی نماییم، نیاز داریم که وسیله‌های اولیه را برای شروع کار تهیه نماییم. یکی از کارهایی که می‌توان در این مورد انجام داد این است که ابتدا شیشه‌ی مورد نظر خود را تهیه کنیم و با توجه به آن می‌توانیم طرح مورد نظر خود را تهیه کنیم و روی آن بزنیم، با توجه به طرح انتخاب شده می‌توانیم مواد لازم برای پیاده سازی آن را تهیه کرده و آن را پیاده کنیم. استفاده از این موارد در زیبایی خانه می‌تواند اثر گذار باشد و با توجه به سلیقه‌ای که داریم می‌توانیم یکی از این موارد را انتخاب نماییم. هنر زیبای ویترای، زندگی را قشنگ‌تر می‌کند.
برای اینکه بتوانیم این کار را روی شیشه انجام دهیم، نیاز به مواد اولیه‌ای داریم که در این بخش به آن می‌پردازیم.

وسایل مورد نیاز ویترای

لوازم موردنیاز ویترای

یکی از مهم‌ترین لوازم موردنیاز ویترای که می‌توان به آن اشاره کرد، ظرف شیشه‌ای است که می‌خواهیم ویترای را روی آن انجام دهیم و می‌توان گفت این مورد یکی از موارد اولیه و مهم می‌باشد که برای شروع کار حتما باید تهیه شود.

لوازم موردنیاز ویترای عبارت است از:

  1. رنگ‌ها
  2. خمیر دورگیر
  3. پالت
  4. قلم مو سر گرد
  5. حلال ویترای

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. رنگ‌ها

در آموزشگاه ویترای در اصفهان کلیه‌ی رنگ‌های ویترای را برای شما شرح می‌دهند، وسیله‌های دیگری که برای این کار نیاز داریم که آن‌ها را تهیه نماییم، رنگ‌های مخصوص ویترای می‌باشد، این نوع از رنگ‌ها بر دو پایه آب و تینر هستند که در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

رنگ‌هایی که بر پایه آب هستند نیاز دارند که بعد از خشک شدن در کوره حرارت ببینند تا بتوانند  تثبیت شوند به همین دلیل این نوع از رنگ‌ها طرفدار زیادی ندارند و می‌شود به این مورد اشاره کرد که اصلا در بازار به صورت گسترده وجود ندارد.

رنگ‌هایی که بر پایه تینر هستند، یکی از انواع رنگ‌هایی است که استفاده آسانی دارد و می‌شود در این مورد گفت که به همین دلیل طرفداران زیادی نیز دارند. این نوع از رنگ‌ها مانند رنگ‌هایی که بر پایه آب هستند نیاز به در کوره ماندن ندارند و بعد از اینکه طرح را با این نوع از رنگ‌ها می‌کشیم می‌توانیم تا خشک شدن آن‌ها صبر کرده و بعد از آن‌ها استفاده نماییم زمانی که باید به این نوع از رنگ‌ها بدهیم تا خشک شوند، چیزی برابر با یک روز کامل می‌باشد.

استفاده از این نوع رنگ‌ها می‌تواند برای ما این امکان را فراهم کند که به راحتی بتوانیم طرح‌های مورد نظر خود را روی شیشه پیاده کنیم و به راحتی و بعد از گذشت یک روز از آن استفاده کنیم. یکی از ویژگی‌هایی که برای رنگ‌های بر پایه تینر، مهم می‌باشد این است که می‌توان این نوع از رنگ‌ها را به راحتی با هم ترکیب کرد و به این خاصیت که در این نوع از رنگ‌ها وجود دارد، شفافیت یا ترنسپرنت می‌گویند.

وسایل مورد نیاز ویترای

۲. خمیر دورگیر

وسیله ی دیگری که می‌تواند استفاده شود، نوع خاصی از خمیر‌ها است که به خمیرها دورگیر معروف هستند و می‌توان از آن‌ها برای دورگیری کار خود استفاده کرد، این نوع از خمیرها دارای رنگ‌های متفاوتی هستند اما بهتر است برای زیبایی و تمیزی کار از رنگ‌های مشکی، طلایی و سفید استفاده شود.

۳. پالت

یکی از موضوعاتی که برای انجام ویترای مهم می‌باشد این است که بتوانند رنگ‌های موجود را در جایی با هم ترکیب کرده و بتوانیم رنگ‌های جدیدی را ایجاد کنیم و از آن‌ها استفاده نماییم. یکی از کارهایی که می‌توان در این مورد انجام داد، استفاده از پالت‌های رنگ است که برای جلوگیری از کثیف نشدن می‌توانیم، دور آن‌ها را فویل بپوشانیم.

۴. قلم مو سر گرد

قلم موهای متفاوتی برای کار با ویترای مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان با توجه به طرحی که روی شیشه کشیده ایم یکی از این قلم‌ها را انتخاب کنیم و به نظر داشتن قلم موهایی با شماره ۴ و ۸ و صفر می‌تواند تمام نیازهای ما را به قلم مو، پوشش دهد. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که بعد از استفاده از این نوع از رنگ‌ها، لازم است که قلم موها را برای کارهای بعدی تمیز کنیم که می‌توانیم این کار را با تینر انجام دهیم.

وسایل مورد نیاز ویترای

۵. حلال ویترای

رنگ‌ها را نمی‌توان به این راحتی مورد استفاده قرار داد زیرا غلظت بالایی دارند و می‌توان با استفاده از حلال‌هایی که در بازار وجود دارد این نوع از رنگ‌ها را رقیق کرده تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

استفاده از این موارد می‌تواند کار را برای افرادی که می‌خواهند، ویترای را انجام دهند آسان‌تر نماید. یکی از کارهایی که می‌توان در این مورد انجام داد این است که با استفاده از رنگ‌های معمولی و طرحی ساده، ابتدا این کار را روی شیشه‌ای که بلااستفاده است انجام داد و خود را محک زد که آیا می‌توان این کار را انجام داد یا خیر، البته اینکه هر کسی توانایی انجام هرکاری را دارد و تنها لازم است که بخواهد کاری را انجام دهد، بر هیچ فردی پنهان نیست و تنها با کمی همت کاری را می‌شود انجام داد که بقیه قادر به انجام دادن آن نیستند.

ویترای هنری است که می‌توان به وسیله آن شیشه‌هایی که در خانه وجود دارد را زیباتر کرد و از آن‌ها استفاده مفیدتری برد و در برخی از موارد نیز اگر همت کافی داشته باشید این امکان وجود دارد که از این راه کسب و کاری را راه اندازی نمایید و به خود و دیگران کمک کنید تا زندگی بهتری داشته باشند و کسب درآمد کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *