لوازم دکوری منزل اصفهان

چگونگی خرید فرش مناسب

امروزه اکثر خانه ها به دنبال شیک بودن و داشتن دکوراسیونی زیبا هستند . اما آن قدری که به مبلمان و وسایل تزیئنی اهمیت میدهند و به دنبال بهترین فروشگاه لوازم تزیئنی هستند به فرش خانه اهمیت نمیدهند. این تفکر اشتباهی است زیرا فرش است که به بقیه ی وسایل خانه جلوه میدهد.

البته باید گفت بعضی ها به فرش اهمیت میدهند اما نمیدانند که چه نوع طرح و رنگ فرشی مناسب منزلشان می باشد. ما برای کمک به این افراد مطالبی راجع به این موضوع ارائه میدهیم تا خوانندگان این مطلب بتوانند بهترین فرش را داشته باشند.

فرش یکی از لوازم دکوری منزل می باشد که به لوکس شدن خانه کمک میکند. اما خرید فرش قوانینی دارد که اگر آن ها را رعایت نکنید ممکن است فرش خانه را زشت کند. بعضی افراد فرش را درست انتخاب میکنند یعنی طرح و رنگ زیبایی دارد اما به دکور منزلشان نمی آید و یا اینکه سایز آن مناسب اتاق نشیمن یا اتاق خوابشان نیست. بنابراین در انتخاب فرش باید همه ی جوانب را در نظر گرفت.

۱.فرش متناسب با دکور:

رنگ فرش در دکور خانه تاثیر بسزایی دارد . برای انتخاب رنگ فرش به رنگ دیگر وسایل همچون پرده و مبلمان  توجه کنید. این موضوع به این معنی نیست که تمام وسایل یک رنگ و ست باشند. گاهی تضاد بین رنگ ها خود باعث زیبایی میشود. مثلا اگر رنگ مبلمان روشن است پرده ها را با رنگی انتخاب کنید که کمی با رنگ مبل تضاد داشته و به خانه روح دهد و رنگ فرش را میتوانید با رنگ های به کار رفته در مبل ست کنید. مثلا با رنگ کوسن مبل ست شوند.

لوازم دکوری منزل اصفهان

۲.سایز مناسب فرش:

سایز فرش تاثیر زیادی در زیبایی فرش دارد. امروزه اکثر افراد از فرش های کوچک استفاده میکنند و بیشتر فضای خانه کفپوش پارکت یا سرامیک است . برای یعضی خانه ها این کار درست است اما برای خانه های کوچک با خرید فرش کوچک ، خانه از آنچه که هست کوچک تر نشان داده میشود. پس سایز فرش مهم است که در کجای خانه و در چه خانه ای پهن میشود.

فرش در پذیرایی خانه باید طوری باشد که حداقل پایه های جلویی مبل روی فرش قرار گیرد . و یا برای اتاق خواب فرش طوری باشد که هنگام پایین آمدن از تخت پا روی فرش قرار گیرد.

لوازم دکوری منزل اصفهان

۳.فرش دستباف:

فرش های دستباف ایرانی جزء آن فرش هایی است که در نیا نمونه اش پیدا نمیشود. این فرش ها به خاطر زیبایی زیادی که دارند به دکوراسیون خانه جلوه زیادی میدهند. اما قیمت این فرش های دستباف زیاد است طوری که فقط خانه های لوکس و گران قیمت میتوانند از این فرش ها استفاده کنند. اما اگر برای شما قیمت اهمیت ندارد بهترین گزینه خرید فرش دستباف است . قوانین برای پهن کردن فرش دستباف متفاوت است یعنی برای چیدن مبلمان نیازی نیست پایه ها روی فرش قرار گیرند. مبلمان را باید اطراف فرش چید تا فرش بتواند نمای زیادی به خانه ببخشد.

لوازم دکوری منزل اصفهان

اگر توان خرید فرش دستباف را ندارید حداقل از تابلو فرش های دستباف برای دکور منزل استفاده کنید.

قوانین بسیاری برای خرید و انتخاب فرش وجود دارد که ما سعی داریم در مقالات بعدی تمام موارد را ذکر کنیم. برای ادامه ی مطلب در مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *