کار‌های تزئینی دست‌ساز

ایده‌های برتر برای ایجاد کار‌های تزئینی دست‌ساز

در بخش‌های قبلی ایده‌هایی در مورد کار‌های تزئینی دست‌ساز را به شما ارائه دادیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خانه‌های خود را زیبا کنید و با صرف هزینه‌های کم وسایلی را بسازید که هنر شما را در این مورد نشان دهد.
یکی از کارهایی که می‌شود در این مورد انجام داد این است که ابتدا بدانید چه وسایلی برای ایجاد کار‌هایی زیبا می‌توان استفاده کرد برای این کار بهتر است با چشم دیگری به وسیله‌های بی استفاده که در خانه افتاده است نگاه کنید.

در مطالب قبلی بیشتر طرح‌ها و ایده‌هایی که مطرح شد در مورد ایجاد وسایل روشنایی بود تا بتوانیم به وسیله آن‌ها خانه خود را زیبا کنیم و از نعمت روشنایی نیز برخوردار شویم، در ادامه در مورد کار‌های دیگری که می‌توانیم با وسایل ارزان خانه خود را شیک کنیم و وسایل تزئینی را برای خانه خود ایجاد کنیم صحبت می‌کنیم و امیدواریم در آخر این مطالب بتوانید وسیله‌های زیبا را ایجاد کرده و از آن لذت ببرید.
برای اینکه بتوانید خودتان نیز ایده‌هایی را برای کار‌های تزئینی دست‌ساز خانه انجام دهید می‌توانید با دقت بیشتری به مواد و وسایلی که در اطراف شما وجود دارد توجه کرده و آن‌ها را قابل استفاده نمایید در ادامه امیدواریم که ایده‌های ما نیز برای شما مفید باشد.

برترین ایده‌های برای ایجاد کار‌های تزئینی دست‌ساز

برترین ایده‌های برای ایجاد کار‌های تزئینی دست‌ساز عبارت است از:

  1. آینه‌های خورشیدی
  2. پتو‌های توپی
  3. شمعدان‌های چوبی
  4. شمعدان‌های میوه‌ای
  5. نگهدارنده کتاب
  6. ساخت پاراوان‌های چوبی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. آینه‌های خورشیدی

حتما برای شما نیز پیش آمده که نیاز به آینه داشتید ولی آینه‌هایی که داشتید آنقدر زیبا نبود که بخواهید آن‌ها را روی دیوار نصب کنید.
یکی از کار‌هایی که می‌شود برای قابل استفاده شدن آینه‌ها از آن استفاده کرد این است که می‌شود با استفاده از موادی مانند چوب بستنی و یا قاشق‌های یکبار مصرف برای خود آینه‌هایی زیبا را بسازید.
برای مثال می‌توانید چوب بستنی‌هایی که دور می‌اندازید را جمع کنید و آن‌ها را بشویید و بعد برای کار آماده کنید. برای ایجاد آینه‌های خورشیدی می‌توانید از آینه‌های گرد نیز استفاده کنید با استفاده از این آینه‌ها می‌توانید پذیرایی و اتاق نشیمن یا حتی اتاق خواب خود را زیبا کنید.
گالری هنری در اصفهان از ایده‌های زیبا برای ساخت کار‌های تزئینی دست‌ساز استقبال می‌کند.

آیینه خورشیدی

بعد از اینکه چوب بستنی‌ها به حدی رسید که می‌شد از آن‌ها استفاده کرد می‌توانید کار را شروع کنید، برای شروع می‌توانید آینه را انتخاب کنید و چوب‌ها را دور آن بچسبانید و برای زیبا‌تر شدن کار می‌توانید آن را با روبان یا کنف دورگیری کنید و می‌توانید ارتفاع چوب‌ها را یکسان قرار ندهید تا بیشتر شبیه به خورشید شود.

در مدل دیگر می‌تواند از قاشق‌های یکبار مصرف برای ایجاد آینه‌های تزئینی استفاده کنید.
یکی از کار‌هایی که می‌شود برای این مورد انجام داد این است که می‌توانید سر قاشق‌ها را جدا کرده و به همان صورتی که چوب‌ها را چسبانده‌اید بچسبانید و آن را دورگیری کنید.
در هر دو مدل می‌توانید از اسپری نقره‌ای یا طلایی برای رنگ آمیزی استفاده نمایید.

۲. پتو‌های توپی

یکی از مواردی که بعد از استفاده از آن دلزده می‌شویم پتو‌هایی است که استفاده می‌کنیم.
برای این که بتوانیم از این پتوها استفاده کنیم می‌توانیم آن‌ها را با ایده‌های خلاقانه زیبا کنیم و دوباره از آن‌ها استفاده نماییم برای این کار می‌شود با استفاده از کاموا‌ها در رنگ‌های مکمل و یا متضاد استفاده کرد و توپ‌های کاموایی را ایجاد کرده و به پتوی خود بدوزیم.
با این کار حتی می‌توانیم پتو‌های خود را به یکی از کار‌های تزئینی دست‌ساز تبدیل کنیم.
لوازم تزئینی خود را منطبق با دکوراسیون منزل انتخاب کنید.

۳. شمعدان‌های چوبی

یکی از لوازمی که می‌تواند خانه‌ها را زیبا‌تر نماید استفاده از شمع‌های وارمر و معطر می‌باشد که اگر بتوانید برای این‌ها جایی را درست کنید که در صورت آب شدن شمع‌ها به آن‌ها آسیب نرساند می‌توانید از شمعدان‌های متفاوت استفاده کنید که یکی از موادی که می‌توانید برای ایجاد این شمعدان‌ها استفاده کنید تنها‌های باریک درختان است که می‌شود آن را به اندازه شمع‌هایی که نیاز دارید کنده کاری کنید و آن را برای قرار دادن شمع مورد استفاده قرار دهید.
می‌توانید بدنه‌های این شمعدان را نیز با نقاشی یا معرق زیبا‌تر کنید و میز شام خود را رویای‌تر کنید.
لوازم دکوری منزل در اصفهان را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

پتوی توپی

۴. شمعدان‌های میوه‌ای

یکی از میوه‌هایی که در اثر حرارت به پوست آن می‌توانیم بویی مطبوع را ایجاد کنیم پرتقال است برای استفاده از این بوی مطبوع می‌توانید پرتقال را به صورتی از پوست آن جدا کنید که پوست بدون آسیبی درسته بماند و می‌توانید در آن شمعی را قرار دهید تا روشنایی بخش خانه شما باشد و نیز با حرارت به پوست پرتقال بتوانید بوی خوبی را برای خانه خود ایجاد کنید.

۵. نگهدارنده کتاب

حتما شما نیز زمانی که بزرگ شدید، کمدی داشتید که پر از اسباب بازی‌هایی بود که دیگر نمی‌شد از آن‌ها استفاده کرد. در بین این کالاهای بدرد نخور حیوانات پلاستیکی پیدا می‌شود که نه برای شما و نه برای دیگران جذابیت خاصی دارد.

شما می‌توانید این حیوانات را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و قسمت بریده شده را روی تخته‌ای بچسبانید و برای قسمت بعدی نیز این کار را انجام داده و با اسپری آن را رنگ کرده و به عنوان نگهدارنده کتاب در دو طرف کتابخانه مورد استفاده قرار دهید.

۶. ساخت پاراوان‌های چوبی

می‌توانید با استفاده از درهایی که نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، پارتیشن‌هایی را برای اتاق خود ایجاد کنید و هم از آن استفاده کنید و نیز می‌توانید اتاق خود را زیبا‌تر نمایید.
با استفاده از لایه لایه کردن درهای کلفت می‌توانید پاراوان‌های چوبی زیبایی را درست کنید که می‌شود چند منظوره از آن استفاده کرد. یکی از کار‌هایی که می‌شود برای زیبا‌تر شدن این نوع از پاراوان‌ها ایجاد کرد استفاده از رنگ‌های زیبا برای آن‌ها است.

با استفاده از وسیله‌های دورریختنی می‌شود خانه‌های خود را زیبا‌تر کنیم که با این کار چند نشان می‌زنیم یکی اینکه از دور ریختن وسایل کهنه جلوگیری می‌شود و اینکه می‌شود با هزینه‌ای اندک خانه‌ای زیبا را ساخت و نیز می‌توانیم در بلند مدت از این کار درآمد کسب نماییم.

استفاده از کار‌های تزئینی دست‌ساز انرژی مثبت را به خانه ما هدیه می‌آورد و فضای خانه را مثبت و انرژی بخش می‌شود کرد. برای اینکه این کار انجام شود، همانطور که گفتیم باید با دیدی دیگر به وسایل پیرامون خود بنگریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *