برچسب در هنر دکوپاژ

کاربرد برچسب در هنر دکوپاژ چیست؟

افرادی که به رنگ اهمیت زیادی می‌دهند و در ترکیب و ساختار منازل و یا ادارات خود رنگ‌های زیادی را به کار می‌برند می‌توانند هنر دکوپاژ را نیز جایگزین تمامی ابزار و وسایلی که دارند کنند.
همچنین شیشه‌های به کار برده شده در پنجره می‌تواند فاکتور خوبی برای ترکیب رنگ باشد. شیشه رنگی برای هنر دکوپاژ بسیار ارزشمند است و باید گفت این شیشه‌های رنگی کاربرد خود را به داخل منازل مسکونی نیز برد.

در گذشته بیشتر عمارت‌های ساخته شده دارای شیشه‌های رنگی بودند که شیشه‌های رنگی از اروپا به ایران منتقل می‌شد. بنابراین بیشتر عمارت‌های ساخته شده در ایام گذشته دارای شیشه‌های رنگی می‌باشد با توجه به این نکته باید گفت ارزشمند شدن شیشه‌های رنگی در میزان جذابیت و زیبا شدن ساختار و معماری در گذشته بوده است بنابراین در زمان حاضر نیز روند و فرآیند دیگری از هنر دکوپاژ به کمک شیشه‌های رنگی نمایان شده است.

رنگ و هنر دکوپاژ

استفاده از برچسب در هنر دکوپاژ

برچسب‌ها فاکتور دیگری هستند که بر روی این اثر هنری قرار داده می‌شوند و می‌توانند برای افرادی که هنوز مهارت لازم را در این زمینه ندارند مناسب باشد و راهگشای خوبی برای این فرایند بسیار زیبا باشد.
برچسب‌ها نیز برای این کار وجود دارند که می‌توانند طراحی خوبی را ایجاد می‌کند با این کار باید مهارت لازم برای رنگ آمیزی را حتماً در نظر داشت. رنگ آمیزی باید به صورت بسیار تمیز و فوق العاده بر روی هنر دکوپاژ ایجاد شود که اصول آن را در دوره‌های آموزش دکوپاژ در اصفهان به شما آموزش می‌دهند.
نقاشی روی شیشه و هنر دکوپاژ با طرح‌های متفاوت باعث می‌شود جذابیت بیشتری برای هر کدام از آن‌ها ایجاد شود. به کار بردن رنگ‌های مناسب را نیز نباید از نظر گذراند.

ابتدا رنگ‌هایی که به کار برده می‌شوند باید ترکیب خوبی داشته باشند و هم این که از نظر ترکیب با یکدیگر تناسب فوق العاده‌ای را ایجاد نمایند که این تناسب می‌تواند طرح‌های بی نظیری را برای این هنر ایجاد نماید.
با این حال روش دکوپاژ کردن بر روی شیشه بسیار راحت است و از رنگ‌های شیمیایی به راحتی می‌توان برای رنگ کردن شیشه استفاده نمود رنگ‌هایی که به راحتی می‌توان آن‌ها را ترکیب کرد و هم این که تنوع بسیار زیادی نیز برای آن‌ها وجود دارد. نکته دیگری که وجود دارد این است که تنها شیشه نیست که می‌توان رنگ را بر روی آن ایجاد کرد و طرح بی‌نظیری را از آن به دست آورد بلکه از رنگ‌های شیمیایی می‌توان برای چوب سرامیک نیز بهره‌مند شد و طرح بی‌نظیری را ایجاد کرد.
بنابراین در آینده نیز امکان تغییر و تحول بسیار زیادی برای هنر وجود دارد زیرا از رنگ‌های بسیار زیاد و متنوعی نیز استفاده می‌شود. با این حال برای بیشتر افراد رنگ نقش بسیار مهمی در ابزار و وسایل دارد تا حدی که اگر کاربردی بودن وسایل نیز به نوعی باشد که هنوز قابل به استفاده هستند اما رنگ و جلوه مناسبی نداشته باشند از آن بهره برده نخواهد شد.
در این رابطه باید گفت که طراحی تابلو به سبک هنر دکوپاژ توانسته است این قابلیت را در خود داشته باشد که از رنگ و ترکیب آن به درستی بهره ببرد و زیبایی بی نظیری را برای این هنر با سبک متفاوتی به وجود آورد که این مطلب خود هدفمند بودن و ارزشمند بودن این هنر را بیش از اندازه خواهد کرد و از هنر دیگر جدا خواهد کرد به شکلی که تنها و خاص مورد بهره برداری قرار داده خواهد شد.
در هر صورت این مطلب که دکوپاژ توانسته است دلربایی بی نظیری را برای وسایل به چشم بیننده داشته باشد که جای شکی نیست؛ زیرا میزان استقبالی که از این فرایند شده است به شدت بیش از آنچه که افراد از آن انتظار داشته‌اند بوده است.

رنگ و هنر دکوپاژ

ترکیب متناسب برای هنر دکوپاژ

با توجه به این که ترکیب‌های هنری که برای ایجاد ابزار‌های کاربردی مناسب هستند تنها به شیشه و ظرف‌های نمی‌باشد که از آن‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین ایجاد تابلو به سبک‌های متفاوت دیگری نیز برای هنر دکوپاژ وجود دارد که زیبایی خاصی را به خود گرفته است.

با این حال هنر دکوپاژ را می‌توان یکی از هنرهای متغیر و قابل تغییر در نظر داشت که در هر دوره می‌توان آن را با انعطاف بیشتری مورد استفاده قرار داد هرچه انعطاف در هنر بیشتر باشد کاربرد و ایجاد خلاقیت در آن‌ها نیز بسیار بیشتر می‌باشد و نسبت به گذشته نیز دارای تفاوت‌های بیشتری خواهد بود.
برخی از هنرها هستند که این قابلیت در آن‌ها وجود ندارد که بتوان تغییر زیادی را بر روی این هنر ایجاد کرد بنابراین هنر ویترای توانسته است تعادل خود را حفظ نماید و انعطاف بیشتری را در خود ایجاد می‌نماید.

بنابراین منعطف بودن این هنر در میزان رنگی که در ابزار‌های متفاوت وجود دارد قابل به مشاهده است و همین طور این که کاربرد‌های بی نظیری را نیز از آن می‌توان ایجاد کرد که درجه اهمیت هنر دکوپاژ در این مرحله به اوج خود خواهد رسید. تعداد ابزار‌هایی که بلا استفاده می‌باشند بسیار زیاد است و در بیشتر موارد نیز به دور انداخته می‌شوند و از آن‌ها استفاده دیگری نمی‌شود و این مطلب خود یکی از بد‌ترین نوع بهره وری از وسایل می‌باشد.
بنابراین با کمک هنر دکوپاژ جلوه‌های دیگری از استفاده بهینه از وسایل به وجود آمد که خود یکی از گزینه‌های درست و استانداردی بود که با این قابلیت ایجاد شد.

با توجه به تمامی نکاتی که در رابطه با هنر دکوپاژ و ساخت و ترکیب‌های آن بیان شد باید اصل مطلب را در نظر داشته هنر دکوپاژ بسیار ارزشمند و مفید است و می‌تواند قابلیت‌های بیشماری را داشته باشد و این هنر برای کسب درآمد نیز مفید است.
بیشتر افراد از این هنر برای کسب سود نیز استفاده می‌کنند. در هر حال باید گفت که هنر بی نظیر ویترای بسیار ارزشمند است و می‌توان از آن برای این که از وسایل شخصی در منزل و همین طور در ادارات به خوبی استفاده کرده و آن‌ها را از بین نبرد و استفاده بهینه را انجام داد. برای طراحی و نقش‌هایی که در هنر دکوپاژ بر روی شیشه صورت می‌گیرد باید از تخصص و مهارت لازم در این زمینه برخوردار بود تا بتوان با کمترین خسارت‌های ممکن بهترین حالت از کار را به دست آورد البته با انجام دادن این هنر در منزل می‌توان به راحتی مهارت لازم و کافی را به دست آورد فقط کافی است در دوره‌های آموزش ویترای در اصفهان شرکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *