تاثیر نور بر روی هنر دکوپاژ

تاثیر نور بر روی هنر دکوپاژ

افرادی که تمایل زیادی به دکوراسیون جذاب و اختصاصی برای خود دارند؛ به کمک دکوپاژ کردن بر روی شیشه و به همراه وسایل دور ریختنی اما با قابلیت کاربرد بیشتر را می‌توانند برای دیزاین خاص خود به کار ببرند.
هنر دکوپاژ بر روی وسایل خانه کاربرد دارد؛ از جمله وسایلی که با کمک هنر دکوپاژ، زیبایی بی نقصی را برای آن‌ها تولید می‌شود همچون: کشو کمد لباس، چهارپایه‌های چوبی، راه پله‌های منزل، گلدان قدیمی، سفال، شمع، کیف چرمی و غیره است.

برای استفاده از هنر دکوپاژ در راه پله، نکته‌ای وجود دارد و آن هم انجام عملیات دکوپاژ در قسمت رو به روی پله می‌باشد و در قسمتی که پا خورده می‌شود نباید آن را دکوپاژ کرد.
یکی از زیبا‌ترین اثر‌های ماندگار هنر دکوپاژ، بر روی شیشه است. زیبایی منحصر به فردی که برای هنر دکوپاژ و شیشه به دست می‌آید بسیار زیبا است. کلیه تکنیک‌های دکوپاژ کردن در دوره‌های آموزش دکوپاژ در اصفهان به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

هنگامی که از هنر دکوپاژ برای ایجاد ساخت‌های زیبا استفاده می‌شود، می‌توان از آن ترکیب‌های بی نظیر و ساخت‌های خوبی را به دست آورد. ترکیباتی که برای این هنر صورت می‌گیرد می‌تواند در محل مناسب خود کاربرد درستی داشته باشد.
هنر دکوپاژ در اصل طراحی‌هایی که بر روی ابزار و وسایل قدیمی است را در بر می‌گیرد و این یکی از فاکتور‌های بهینه و استانداردی است که برای این هنر به کار برده شده است.
گذشته و آوازه‌ای که برای هنر دکوپاژ وجود دارد به زمانی برخواهد گشت که ذهن انسان توانست نسبت به وسایل دور ریختنی از خود واکنش نشان دهد و بتواند آن‌ها را در دسته وسایل قابل به استفاده برگرداند.

قابلیت‌ هنر دکوپاژ بسیار زیاد است، هنر دکوپاژ بر روی هر وسیله‌ای ایجاد می‌شود و این محدودیت برای این هنر وجود ندارد که نتوان آن را در هیچ ابزاری به کار برد یا این که وسایل خاصی برای آن وجود دارد در اصل این هنر احیا کننده ابزار‌هایی بود که دیگر قابل به استفاده نبودند یا این که رنگ و جلوه خود را از دست داده بودند.

هنر دکوپاژ یکی از هنر‌هایی است که بر روی شیشه نیز قابلیت‌های خود را از دست نمی‌دهد و تنها نباید از وسایلی که جنس خاصی به خود دارند بهره‌مند شد و دیگر وسایل نیز به شکل کاربردی برای این هنر قابلیت‌های خود را می‌توانند داشته باشند و از آن‌ها نیز بهره برده می‌شود.
با این حال به کار بردن ترکیب رنگ‌های ساده تا رنگ‌هایی که به شدت می‌توانند یک اثر را شلوغ و پر از حس سرشار از طراوت کنند را در این هنر می‌توان مشاهده کرد.
نقاشی برجسته بر روی شیشه بسیار زیباست و شیشه‌های رنگی ساده یکی از پرکاربردترین ترکیب‌های رنگی برای هنر دکوپاژ است و جلوه و زیبایی بی نظیری را به این هنر می‌دهد البته نوع و کاربرد آن نیز مهم می‌باشد که برای چه وسیله‌ای و با چه کاربردی قرار است از این شیشه‌های رنگی در کنار هم بهره برده شود.

جعبه دکوپاژ شده

تاثیر نور بر روی هنر دکوپاژ

در بیشتر موارد باید نور و فضایی که از این هنر استفاده می‌شود را نیز در نظر داشت تا بتوان از ترکیب نور‌هایی که در فضا وجود دارند به درستی بهره برد.
برخی از وسایل هستند که در نور بیشتر جلوه خود را از دست می‌دهند بنابراین زمانی که از هنر دکوپاژ بر روی آن‌ها استفاده می‌شود باید محیطی را که قرار است وسیله دکوپاژ شده در آن قرار داده شود را به خوبی در نظر داشت تا بتوان از رنگ و همین طور ترکیب درست‌تری استفاده کرد.
بنابراین ایجاد یک فضای دلنشین با کمک این هنر می‌تواند باعث شود که فضا جذابیت بی نظیری را به کمک وسایل دکوپاژ شده به خود اختصاص دهد.
پرکاربرد بودن هنر دکوپاژ باعث شده است که بتوان از این هنر در ساخت وسایل جدید در آشپزخانه نیز بهره‌مند شد و این قابلیت را برای آن‌ها به وجود آورد که در محیط‌هایی با بازدهی بالا نیز از دکوپاژ بهره برد.
در کشورهای اروپایی از هنر دکوپاژ برای ساخت‌های خود نیز استفاده‌های زیادی را برده‌اند و تنها به ابزار‌هایی که می‌توانند در منزل و یا محل کار کاربردی باشند و به کار آیند بهره برده نشده است و در فضا‌های معنوی و عرفانی نیز از این فرایند استفاده می‌شود.
این که بتوان درک بهتری از هنر دکوپاژ را به دست آورد بستگی به این موضوع دارد که بتوان از این فرایند به درستی استفاده کرد و جایگاه‌هایی را که می‌توان آن را به کار برد را در نظر داشت در غیر این صورت تنها با یک چشم به آن نگریستن و آن هم به سبک هنری باشد نمی‌توان دریچه‌های بهتری را برای استفاده‌های دیگر از آن به دست آورد.
حتی به کار بردن تابلو‌های بزرگ که به کمک هنر دکوپاژ تولید شده‌اند را می‌توان در بیشتر مکان‌ها و یا حتی در برخی از کشور‌ها می‌توان در کلیسا آن را مشاهده کرد و این قابلیت بی نظیری است که برای هنر دکوپاژ وجود دارد که در هر منطقه و نقطه‌ای می‌توان از آن بهره‌مند شد بدون این که برای آن محدودیتی در این رابطه وجود داشته باشد.
اندازه‌هایی که برای تابلو دکوپاژ شده وجود دارد دارای تنوع و گستردگی بالایی است در این رابطه باید به نوع هنر نگاهی انداخت و همین طور مواد و ابزاری که در آن قرار داده شده است تا بتوان میزان بزرگی را به شکل استاندارد در نظر داشت.
با این حال در بیشتر کلیسا‌هایی که از این اثر هنری بهره برده شده است اندازه تابلو بزرگ است و باید گفت که ترکیب رنگی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است همخوانی خوبی برای محیط دارد و به شدت اثر بخش است.

سینی دکوپاژ شده

هنر دکوپاژ در تابلوهای کلیسایی

در اروپا هنگامی که از هنر دکوپاژ در تابلوهای کلیساهای استفاده شد جذابیت رنگ باعث شد که اکثر افرادی که به کلیسا می‌آیند از این فرآیند استقبال کنند و حالت عرفانی بیشتری را نیز برای محیط کلیسا به وجود آورد. رنگ‌ها و ترکیب‌های شیشه‌ها هنگامی که در کنار افراد معروفی که از نظر عرفانی دارای چهره‌های نورانی بودند قرار داده می‌شدند می‌توانست حالت بهتری از شخصیت را القا کند و تاثیر زیادی را بر روی مخاطب قرار می‌داد. بنابراین هنر دکوپاژ یکی از هنر‌های بسیار ارزشمندی است که خود را به شکل موثری نشان داده است و در بیشتر کشورهای اروپایی نیز مورد بهره برداری قرار داده شده است.
جدای این هنر دکوپاژ یکی از هنر‌هایی است که در خانه رشد کرده است و به دست افرادی صورت گرفته است که هنرمندی بالایی در رابطه با نقاشی یا این که ساخت‌های به خصوص نداشته‌اند؛ اما زیبایی که این اثر توانسته است از خود به جای بگذارد میزان اهمیت آن را نیز دو برابر کرده است با توجه به این که میزان هزینه بالایی را نیز برای ساخت این هنر به خود اختصاص نداده است و این خود یکی از نکاتی می‌باشد که بیشتر افراد را به تلاش مستمر در رابطه با یادگیری این اثر هنری می‌کند.
تابلو‌های دکوپاژ شده و همین طور به کار بردن رنگ‌های زیبا باعث شده است که شکوه بسیار زیادی را به کلیساها و همین طور معابد بدهد و باعث شده است که تولد دیگری برای هنر و همین طور علم به وجود آید؛ با این حال رنگ کردن شیشه توانست زیبایی خوبی را از خود به نمایش بگذارد و یک هنر جدید را به وجود آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *