زیبا‌سازی وسایل قدیمی با هنر دکوپاژ

زیبا‌سازی وسایل قدیمی با هنر دکوپاژ

زیبا‌سازی وسایل قدیمی با هنر دکوپاژ یکی از برترین ویژگی‌های هنر دکوپاژ است. در منزل وسایل دور ریختنی زیادی، در انباری نگهداری می‌شود. هر وسیله دور ریختنی به عنوان، یک وسیله بی استفاده در انباری نگهداری می‌شود.

روش دکوپاژ کردن بر روی شیشه برای احیاء دوباره وسایل و اشیایی که در خانه و هر مکان دیگر بدون استفاده هستند، مناسب است. در واقع، هنر دکوپاژ جان دادن به اشیاء قدیمی و استفاده دوباره از آن‌ها می‌باشد.

زیبا‌سازی وسایل قدیمی، منجر به بهره‌مندی دوباره از آن‌ها خواهد شد. هنر دکوپاژ یکی از ترفند‌های موثر در زمینه، تزئین وسایل و لوازم دور ریختنی انسان است.

وسایل قدیمی را به کمک هنر دکوپاژ تزئین کنید

زیبا‌سازی وسایل قدیمی به کمک طراحی دکوپاژ برای وسایل قدیمی و کهنه بسیار کاربردی است. برای انجام دادن فرایند هنر دکوپاژ ابتدا باید وسایل و لوازم موجود و کافی را برای این کار در اختیار داشت.

وسایل کاربردی که برای هنر دکوپاژ حالت تعیین کننده‌ای را به وجود می‌آورد شامل:

  • دستمال سفره
  • استفاده از انواع روزنامه
  • کاغذ‌های رنگی کادو
  • بهره‌مندی از دستمال سفره

البته وسایل دیگر نیز در زیبا‌سازی وسایل قدیمی نقش دارند.

هر کدام از این وسایل، به شکل کاربردی در هر قسمت از منزل و در سازمان و ادارات نیز به کار برده می‌شود. وسایل قدیمی که دیگر چهره مطلوبی از خود ندارند. در واقع، زیبایی خود را از دست داده‌اند. هر وسیله‌ای باید جدای کاربردی بودن آن، زیبایی بی عیب و نقصی را نیز از خود داشته باشد. زیبایی وسایل قدیمی، یکی از فاکتور‌های استفاده مجدد از آن‌ها است که تمام تکینیک‌های آن را در دوره‌های آموزش دکوپاژ در اصفهان تدریس می‌کنند.

قیچی کردن پارچه گلدار

زیبا‌سازی وسایل قدیمی به کمک هنر دکوپاژ ، به کار بردن نقش و طرح‌های مدرن است.

نقش و طرح‌هایی که در فراخور زمان شکل و زیبایی خود را از دست داده‌اند به کمک هنر دکوپاژ به شکل مدرن و جدید قابلیت به کار بردن دوباره را از خود داشته باشند.

زیبا‌سازی وسایل قدیمی به کمک هنر دکوپاژ، نیازمند وسایل و کمی یادگیری دارد. البته یادگیری هنر دکوپاژ بسیار ساده و هر فردی به راحتی، به فراگیری این هنر دست می‌یابد. قبل از انجام دادن هر کاری، ابتدا باید وسایل و لوازم مورد نیاز برای انجام دادن هنر دکوپاژ بر روی وسایل قدیمی را انجام داد.

اولین نکته در رابطه با هنر دکوپاژ، ایده و خلاقیت‌های ذهنی انسان است. ایده برای هنر دکوپاژ به زیبا‌سازی وسایل قدیمی کمک خواهد کرد. از جهت، جدای این که هنر دکوپاژ یک فرایند بسیار پیشرفته و مدرن است. اما ایده و خلاقیت‌هایی که برای این کار باید انجام داد به مراتب تاثیرگذار‌تر است.

وسایلی که بر روی هنر دکوپاژ تاثیر زیادی می‌گذارند شامل:

  • ایده‌های خلاقانه به کمک چوب
  • استفاده از کاردستی
  • بطری از جنس شیشه
  • به کار بردن لامپ‌های دور ریخته

حتی از لامپ‌های سوخته نیز در جهت هنر دکوپاژ، به شکل موثری استفاده می‌شود. قابلیت زیادی برای این که بتوان از وسایل بسیاری زیاد در رابطه با انجام دادن هنر دکوپاژ وجود دارد.

ابزارهای دکوپاژ به شرح زیر می‌باشد:

  • قلمو
  • قیچی
  • چسب چوب
  • کیلر
  • لاک الکل

زیبا‌سازی وسایل قدیمی به کمک هنر دکوپاژ با استفاده از کلیر شکیل‌تر می‌شود. کیلر، ماده‌ای که برای شفاف‌سازی وسایل از جنس، چوب، شیشه، سفال، سرامیک استفاده می‌شود. البته کیلر، یک ماده پوشش دهنده برای تمامی سطوح از این دست است.

استفاده از ماده کیلر به عنوان پوشش دهنده، مقاومت زیادی را برای سطح مورد نظر به وجود نمی‌آورد. در اصل، به کار برد کیلر، تنها برای ایجاد یک لایه بسیار نازک، برای زیبا‌سازی سطح مورد نظر است.

سینی دکوپاژ شده

مراحل انجام دادن هنر دکوپاژ بر روی وسایل قدیمی

زیبا‌سازی وسایل قدیمی به کمک هنر دکوپاژ باید به صورت مرحله به مرحله انجام شود. در ابتدای کار، باید نسبت به تمیز و مرطوب نبودن سطح وسایل قدیمی اطمینان خاطر داشته باشید. حتی در زمان دکوپاژ کردن هر یک از وسایل، ابتدا باید زمان لازم جهت خشک شدن وسیله مورد نظر را به آن بدهید.

تصویر‌های موجود در روزنامه و کاغذ‌های کادو را به دلخواه برش بزنید. نکته مورد توجه برای برش دادن تصاویر، نباید آن را به شکل ضخیم برش داد. عکس‌های برش داده شده را در قسمت مورد نظر، به کمک چسب بچسبانید. عمل چسب زدن تصاویر، باید با ظرافت و دقت بسیار بالایی انجام شود. برای انجام دادن این مرحله، نهایت تمیز کاری باید در آن رعایت شده باشد.

برای انجام دادن درست و دقیق چسباندن تصاویر، یک چوب بستنی نیز کمک زیادی به صاف و یکدست شدن تصویر می‌کند. بعد از اتمام فرایند چسب کاری تصاویر، در مرحله بعد باید از براق کننده استفاده شود. براق کننده برای براق شدن کار و زیبایی آن بسیار موثر است.

تا چه زمان از براق کننده استفاده شود؟

زیبا‌سازی وسایل قدیمی به کمک هنر دکوپاژ ، به وسیله براق کننده بسیار جالب و ایده آل است. زمان بهره‌مندی از براق کننده برای سطح دکوپاژ شده، تا رسیدن به نتیجه دلخواه از آن است. گاهی اوقات، در دو الی سه مرحله بهره‌مندی از براق کننده، نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید.

به همین خاطر، تا زمان رسیدن به نتیجه دلخواه، باید از روند براق کنندگی سطح کار استفاده کرد. حتمأ مدت زمان خشک کردن را برای کار خود اختصاص دهید.

هنر دکوپاژ یا دکوراتیو

زیبا‌سازی وسایل قدیمی به کمک هنر دکوپاژ، یکی از لذت بخش‌ترین و به صرفه‌ترین فعالیت‌های زیبا‌سازی وسایل و به کار بردن مجدد آن‌ها است. هنر دکوپاژ برای هر وسیله چه به صورت کاربردی و چه برای تزئین، قابلیت زیادی را از خود نشان داده است.

برای به دست آوردن روند اقتصادی مناسب برای هر فعالیت، ابتدا باید کاربرد وسایل را شناسایی کرد. هنر دکوپاژ زمانی مناسب برای ایجاد فرایند اقتصادی است که بتوان از آن سود خوبی را به دست آورد.

سود مناسب در این روش، تنها با بازسازی وسایل کاربردی قدیمی انجام می‌شود. برخی از وسایل تنها جنبه تزئینی به خود می‌گیرند. اما وسایل دیگری که هنوز کاربرد خود را از دست نداده‌اند به کمک این روش دوباره احیاء می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *