وسایل تزئینی منزل

وسایل تزئینی منزل باید چگونه باشد؟

همانطور که خودتان هم می‌دانید هنرهای دستی از هزاران سال پیش تاکنون در میان ایرانیان وجود داشته است.
تمامی این صحبت‌ها را می‌توان کاوش‌های باستان‌شناسی و یافته‌هایی که از این کاوش‌ها به دست می‌آید، تایید کند.
به همین دلیل است که، ما می‌توانیم بگوییم که از آثاری که ما توانسته‌ایم امروز آن‌ها را به عنوان یک هنر در میان مردم جا بیندازیم هزاران سال پیش ابداع شده است و سینه به سینه تغییر کرده و به دست ما رسیده است.
به همین دلیل ما باید امانت‌دار خوبی در این زمینه باشیم.

اما واقعیت این است که شاید بسیاری از این هنرها امروزه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد و شاید بسیاری از آن‌ها کاملا از بین رفته باشد و فراموش شده باشد.
یکی از دلایلی که ما می‌توانیم بگویم که باید از آن‌ها حمایت‌های لازم انجام شود این است که ما وارث و امانت دار این آثار هنری هستیم که از هزاران سال پیش به وجود آمدند و امروزه به دست ما رسیده است.
اما واقعیت این است که ما دیگر نمی‌‌توانیم به مردم بگوییم که از آثار استفاده کنند که اجداد ما استفاده می‌کردند و به دلیل قدمت تاریخی که دارند باید از آن‌ها استفاده کنیم چرا که بسیاری از فناوری‌های جدید و پیشرفت‌های تکنولوژی که داریم می‌توانیم بگوییم که امروزه مردم سلیقه‌شان بسیار متفاوت شده است که توانستند به بسیاری از شیوه‌های مختلف ارتباط برقرار کند و همین امروز هم اگر به وسایل تزئینی منازل سری بزنیم این را خواهیم دید که بسیاری از دکوراسیون‌های منزل به سبک مدرن چیده شده است تا سبک سنتی! حتی دیگر از وسایل سنتی برای تزئین استفاده نمی‌‌شود.

خرید لوازم تزئینی به همین دلیل هم بسیاری از هنرمندان از این مسئله شکایت دارند که شاید امروزه کمتر از گذشته به آثار هنری اهمیت داده می‌شود.
اما واقعیت این نیست در واقع سلیقه مردم متفاوت شده است و ما باید طبق سلیقه مردم پیش برویم همانطور که لباس، پوشاک و بسیاری از کالاهای دیگر بر طبق ذائقه و سلیقه روزانه مردم تغییر می‌کند، بهتر است آثار هنری و وسایل تزئینی منازل نیز تغییر کند و تکامل بیابد.
اما در واقع می‌توانیم بگوییم که ما دیگر نمی‌ توانیم مردم را وادار کنیم تا برای حمایت از آثار هنری از آثاری که از آن استفاده نمی‌‌کنند، خریداری کنند و هزینه زیادی را بابت آن بپردازند.

اما امروزه بسیاری از هنرمندان خوش ذوق ما توانستند هنری را خلق کنند که می‌توانیم بگوییم که هنر ایرانی مدرن است و بسیاری از مردم توانستند با آن‌ها ارتباط خوبی برقرار کند و هر اندازه که باشد هزینه بابت آن بپردازند.
به همین دلیل هم امروزه بسیاری از هنرمندان به این روش روی آوردند در واقع آن‌ها خود را از روش‌های سنتی و هزاران سال گذشته دور کردند و خود را رها کردند تا بتوانند آثاری که مطابق با سلیقه مردمان امروزی است را خلق کند.

تزئین خانه با لوازم هنری

در واقع هنر را نمی‌‌توانیم در جایی و در نقطه‌ای محدود کنیم، چرا که اگر این عمل را انجام دهیم دیگران را نابود کرده به همین دلیل هم نمی‌‌توانیم حمایتی مناسب‌تر از آن انجام دهیم و تا زمانی که این هنرها با سلیقه مردم جور در بیایند، مورد توجه قرار می‌گیرد و متاسفانه پس از آن از بین می‌رود.یکی از آثار که شاید بسیاری از ما در برهه‌ای از زمان دیگر به آن علاقه نداشتیم هنر آینه‌ کاری بود.
هنر آینه کاری در گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته بود و در کاخ‌های بسیاری از پادشاهان نیز استفاده شده است اما در برهه‌ای از زمان دیگر این هنر نتوانست مردم را به خود جذب کند.

این هنر نتوانسته بود پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و با سلیقه مردم یکسان شود، اما امروزه به دست هنرمندان بسیاری که همیشه هنر خود را به رخ جهانیان کشیدند توانستند آینه کاری را مطابق با سلیقه مردم این دوره تغییر دهند و آثار هنری زیادی را از آن به دست بیاورد.
حتی اگر در بسیاری از منازل این مسئله را مورد توجه دهیم می‌توانیم از آینه کاری‌های مدرن نیز در تزئین و دکوراسیون منزل‌ها استفاده نماییم.

نقاشی روی شیشه

اینها تنها در شرایطی است که هنرمند بتواند خود را از شیوه‌های سنتی برهاند.
اما زمانی که هنرمند توانست این عمل را انجام دهد و طبق سلیقه مردمان امروزی وسایل تزئینی منازل را به وجود بیاورد و خلق کند، می‌تواند اطلاعات خوبی را در این زمینه داشته باشد و از فروش خوبی نیز برخوردار باشد.
بسیاری از آثار که در گالری هنری در اصفهان و سایر شهرها در معرض نمایش قرار می‌گیرد با استقبال خوب علاقه‎مندان به هنر روبه رو می‌شود. حتی در مواقعی ممکن است این هنر آنقدر تاپ و خاص شود که ما بتوانیم آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم و این هنرها در آنجا نیز مورد توجه قرار بگیرد.
اما این‌ها همه در شرایطی است که این هنرهای مدرن که به وجود می‌آیند اصالت و ماهیت ایرانی خود را از دست ندهند.
این بدان معناست که هنرمند باید تمام تعهد خود را در زمینه هنر به کار بگیرد و میهن پرستی و ایران دوستی خود را نیز با آن آغشته کند و بتواند یک هنر فاخر ایرانی مدرن را به وجود بیاورد.
ما با استفاده از وسایل تزئینی در منزل‌مان می‌توانیم روح بخش خانه‌های‌مان باشیم تا اندازه‌ای که بسیاری از ما توانسته‌ایم حتی خود دکوراسیون منزل و قسمتی از خانه‌مان را به این هنر‌های مدرن و با محیط ایرانی تبدیل کنیم.

دکور زیبا

امروزه بسیاری از وسایل تزئینی به وجود آمدند که ما آن‌ها را به صورت روزمره استفاده می‌کنیم مانند صدها شمعدانی و بسیاری از تابلوهای معرق دیگر که این هنر سنتی توانسته است با هنر مدرن تلفیق شود و یک هنر زیبا را به وجود بیاورد که امروزه مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته است.
بهترین گزینه برای ما این است که بتوانیم از وسایل تزئینی در منزل‌مان استفاده نماییم.
چرا که لوازم دکوری منزل در اصفهان که دائماً جلوی چشم ما است می‌تواند خلق و خوی ما را تغییر دهد و بر روی احساسات ما تاثیر بگذارد و فضای خانه را روح بخش‌تر از گذشته تبدیل کند. به همین دلیل باید تمام دقت خود را در خرید وسایل تزئینی داشته باشیم.
هنرمندان امروزی توانستند با بکارگیری رنگ‌هایی که مردمان امروز بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند، هنرهایی را خلق کند که کاملا مطابق با هر نوع دکوراسیونی در منزل شما باشد و بهتر است یک رنگ کامل کننده برای دکوراسیون خود انتخاب نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *