وسایل ساخت زیورآلات

بررسی بهترین وسایل ساخت زیورآلات

بهترین وسایل ساخت زیورآلات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین و شیک‌ترین زیورآلات را به صورت دست‌ساز بسازید. حتی شما از این طریق می‌توانید برای خود کسب درآمد کنید.

اگر شما از افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به ساخت زیورآلات به صورت دست‌ساز دارید؛ باید بدانید که نیاز دارید لوازم و تجهیزات خاصی استفاده کنید. در صورتی که با این لوازم و تجهیزات آشنایی ندارید؛ بهتر است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با این لوازم و ابزارآلات آشنا شوید.

بهترین وسایل ساخت زیورآلات

وسایل ساخت زیورآلات عبارتند از:

  1. زیردستی
  2. جعبه مخصوص نگهداری مهره‌ها
  3. متر یا خط کش
  4. انواع مهره‌ها
  5. منجوق‌ها
  6. انواع سنگ‌ها
  7. شیشه کریستال
  8. شیشه‌های دو رنگ

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ساخت زیورآلات

۱. زیر دستی

یکی از بهترین ابزارهای مورد نیاز برای ساخت زیورآلات، زیر دستی است. در واقع یک تکه پارچه‌ای است که شما مهره‌ها را روی آن پخش می‌کنید. این پارچه باید جنس آن به صورتی باشد که مهره‌ها روی آن سر نخورد.

شما در هنگام کار ممکن است این مهر از دست شما افتاد باید بدانید که این پارچه می‌تواند از گم شدن آن جلوگیری کند؛ پس این موضوع می‌تواند برای شما یک مزیت عالی به حساب بیاید.

۲. جعبه مخصوص نگهداری مهره‌ها

از ابزارهای کاربردی برای ساخت زیورآلات جعبه مخصوص نگهداری مهره‌ها می‌باشد، این نوع جعبه‌ها امروزه انواع و مدل‌های متفاوتی دارند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه و نیازی که دارید به راحتی آن‌ها را در بازار پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید.
یک حسن بسیار عالی که این جعبه‌های نگهدارنده دارند این است که درون این جعبه‌ها طبقه‌بندی‌های به صورت تفکیک شده وجود دارد که شما می‌توانید مهره‌ها یا سنگ‌های زیادی را که داری در آن‌ها قرار دهید و نگران قاطی شدن آن‌ها با یکدیگر نباشید؛ پس این موضوع می‌تواند مزیت عالی برای شما به حساب بیاید.

جعبه مخصوص نگهداری مهره‌ها

۳. متر یا خط کش

یکی از بهترین وسایل ساخت زیورآلات متر و خط کش می‌باشد که این نوع از وسیله‌ها باید همیشه در لوازم شما وجود داشته باشد.

۴. انواع مهره‌ها

برای ساخت زیورآلات امروز از مهره‌ها و سنگ‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که این مهره‌ها هزاران مدل در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف حتی در اندازه‌های مختلف دارند که شما می‌توانید متناسب با نیاز خودتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید. شکل‌هایی مانند اشکی، گرد، مخروطی که آن‌ها در اندازه‌ها و جنس‌های متفاوت تولید می‌شوند و در بازار وجود دارند که در دوره‌های آموزش زیورآلات اصفهان کاربرد هر مهره را برای شما توضیح می‌دهند.

انواع مهره‌ها عبارتند از:

  1. مهره دو سر مخروط
  2. مهره‌های مکعبی
  3. مهره نامنظم
  4. مهره‌های کروی و گرد
  5. مهره‌های برش کریستالی
  6. مهرهای استوانه‌ای

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

مهره دو سر مخروط

مهره کریستال دوسر مخروط از سری لوازمی می‌باشد که شکل بسیار جالبی دارد. از نظر شکلی به صورتی هستند که انگار دو مخروط را از طرف سطح کاملا مسطح به یکدیگر چسباندند.

معمولاً مرکز این نوع مخروط‌ها به صورت کاملاً تخت وجود دارد و هر چه که شما به سر مخلوط می‌روید از نظر قطری اندازه آن‌ها کمتر می‌شود.
امروزه این نوع از مهره‌ها به دو صورت ساده و تراش دار در بازار وجود دارند که انواع تراش داران طرفداران بسیار زیادی دارند و افراد در ساختن زیورآلات بسیار زیاد از آن استفاده می‌کنند.

مهره‌های مکعبی

مهره‌های مکعبی دقیقا همانطور که از نام آن‌ها مشخص است شکلی به حالت چهارگوش شش وجهی دارند. در واقع این نوع مهره‌ها را به صورت ساده یا تراشه را تولید می‌کنند.

اگر شما قصد دارید که از انواع کریستالی این نوع مهره‌ها استفاده کنید حتماً باید مهره‌های تراش خورده را خریداری کنید؛ اما جنس‌های دیگر هستند که می‌توانند ساده و بدون تراش باشند و شما از آن‌ها استفاده کنید.

مهره نامنظم

این مهره‌ها هیچ نوعی ندارند و معمولا آن‌ها را از سنگ‌ها می‌سازند و این از مهره‌های زاویه دار و نابرابر هستند.

 انواع مهره‌ها، مهره‌های کروی و گرد

مهره‌های کروی و گرد

این نوع از مهره‌ها شکلی کاملاً شبیه به کره‌هایی دارند که از نظر ظاهری بسیار منظم هستند و معمولاً آن‌ها را ساده و بدون تراش می‌سازد. این نوع از مهره‌ها از سری مهره‌های همه کاره به حساب می‌آیند که شما می‌توانید یا تنها یا به صورت ترکیبی در کنار مهره‌های دیگر از این نوع استفاده کنید.

مهره‌های برش کریستالی

این نوع از مهره‌های ظاهری به شکل دایره و بیضی دارند. در واقع آن‌ها حالت گرد دارند؛ ولی ریشه‌های آن‌ها به حالت گرفته شده است. زمانی که شما آن‌ها را نگاه می‌کنید طرح منحصر به فردی دارد.

این مهره‌ها سوراخ‌شان روی لبه آن‌ها قرار ندارد بلکه سوراخ روی سطح صاف می‌باشد یا معمولاً تراش می‌خورد یا اینکه در انواع خاصی از این نوع مهره‌ها و یا کریستال‌ها استفاده می‌کنند.

مهرهای استوانه‌ای

این مهره‌ها دقیقا همانطور که نام این نوع از مهره‌ها مشخص است شکلی به شکل استوانه‌ای دارد و معمولاً طول آن‌ها از عرض آن‌ها بیشتر است.

انواع سنگ‌ها، برای ساخت زیورآلات

۵. منجوق‌ها

منجوق‌ها از شیشه‌های رنگارنگ بسیار ریز تهیه شده‌اند. در واقع یکی از اجزای بسیار مهم برای ساختن و بافت زیورآلات به حساب می‌آید. منجوق‌ها معمولاً در ساخت دستبند و گردنبند در کنار دیگر مهره‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند طرح جذاب و منحصر به فردی را برای افراد به وجود بیاورند.

۶. انواع سنگ‌ها

انواع سنگ‌ها یکی از بهترین وسایل ساخت زیورآلات هستند. زمانی که صحبت از سنگ‌ها می‌شود انسان‌ها بدون اینکه تصور خاصی داشته باشد نام الماس و یاقوت زمرد به ذهن آن‌ها بسیار می‌آید.

امروزه سنگ‌های انواع بسیار دیگری دارند که در مدل‌های مختلف از آن استفاده می‌کند و ما می‌توانیم با قیمت بسیار کمتری را خریداری کنیم. مانند انواع مروارید‌ها و سنگ‌های ساده، فلوریت و موارد دیگر.
شما می‌توانید متناسب با قیمتی که در نظر دارید یکی از انواع با کیفیت این سنگ‌ها را خریداری کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

شیشه و کریستال

۷. شیشه و کریستال

مهره‌های شیشه‌ای که امروزه در بازار وجود دارند معمولا قیمت بالایی ندارند و به عنوان مهره‌های مقرون به صرفه به حساب می‌آید. زمانی که شما از مهره‌های استفاده می‌کنید که تراشه‌های روی آن‌ها وجود دارد زمانی که این نوع از مهره‌ها در روی کار شما قرار می‌گیرند می‌توانند شکل و شمایل جذابی را به کار شما بدهند و به‌عنوان یکی ماده مهم به حساب می‌آیند.

شما می‌توانید با استفاده از مهره‌های شیشه‌ای کار خودتان را بسیار جذاب کنید و زیبایی کار خودتان را دو برابر افزایش دهید. گرچه استفاده از این مهره‌های کار بسیار ساده و شیک می‌باشد که حالت‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

امروزه بسیاری از هنرمندان و استادکاران نیز از این نوع مهره‌های در سایزهای مختلفی استفاده می‌کنند که بسیار خاص و با کیفیت می‌باشد.

۸. شیشه‌های دو رنگ

امروزه معمولاً برای ساخت زیورآلات مهره‌ای، آویز‌های گردنی و زیورآلات تزیینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بر روی این نوع از شیشه‌ها یک سطح بسیار نازکی فلز وجود دارد که در هنگام کوره به همراه شیشه پخته می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند. همین لایه فلزی باعث می‌شود تا زیبایی مهره‌ها چند برابر افزایش پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *