ویژگی دستبند سنگ کاری شده

ویژگی دستبند سنگ کاری شده چیست؟

آغاز یک کسب و کار جدید با ساخت زیورآلات درآمد بالایی دارد، هدف از ساخت دستبند ایجاد کردن یک شغل و به دست آوردن درآمد برای افراد است، از این رو بسیاری از افراد برای کسب درآمد در دوره‌های آموزش ساخت زیورآلات در اصفهان شرکت می‌کنند.

ساخت دستبند با سنگ‌های رنگی، زیبایی خاصی را برای افراد به وجود می‌آورد. ساخت دستبند با سنگ، کار سخت و دشواری به نظر نمی‌آید. افراد زیادی با داشتن مهارت لازم برای ساخت آن، می‌توانند این کار را به عنوان شغل پیاده ریزی کنند. بانوان با سلیقه، تمایل بهره‌مندی از دستبند سنگی را نسبت به دستبند فلزی به خود اختصاص می‌دهند.

با قدم زدن در طبیعت نیز می‌توان سنگ‌هایی را پیدا کرد که زیبایی زیادی دارند. البته برای دستبند‌های دست ساز، بهره بردن از هر نوع سنگ، جایز است. اما برای دستبند‌های سفارشی، نوع سنگ نیز مشخص می‌شود. نوع سنگ برای دستبند‌های سفارشی، بسیار مرغوب و با کیفیت است. در اصل، همان سنگ‌های شناخته شده در میان افراد می‌باشند. به کار بردن سنگ‌ها در طبیعت، برای ساخت دستبند، هزینه کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. هزینه کم برای ساخت دستبند، سود بیشتری نسبت به هزینه بالای ساخت آن دارد.

استفاده از سنگ به تنهایی برای ساخت دستبند مناسب نیست. یکی از ابزارهای ساخت زیورآلات دست ساز نخ است، نخ استفاده شده برای دستبند شامل:

  • چرم
  • کاموا
  • بند کفش
  • نخ مویی از جنس کتان

برای این کار، ابتدا باید سنگ‌های استاندارد و ایده آل خود را در نخ مورد نظر قرار داد. البته به کار بردن هر یک از نخ‌های موجود، با توجه به سلیقه افراد متفاوت است.

دستبند سنگی قرمز

از فاکتور‌های دیگر برای ساخت دستبند، بهره بردن از وسایل تزئینی است. هر وسیله تزئینی، در کنار سنگ، زیبایی خاصی را برای دستبند به وجود می‌آورد. البته رنگ سنگ و ابزار‌های تزئینی، باید همخوانی قابل قبولی را در کنار هم داشته باشند. تاثیر رنگ و یکدست شدن سنگ و ابزارک‌های تزئینی، منجر به بهبود در ساخت دستبند می‌شود.

برای هر نوع نخی که استفاده می‌کنید، می‌توانید نوعی بافت را به وجود آورید. برای ایجاد بافت قابل قبول برای دستبند، ابتدا باید از چند نخ استفاده کرد. به طور مثال، برای بند کفش، نوعی دیگر از نخ برای ایجاد دستبند است. برای این کار، باید قوام بند کفش را در نظر داشت. اگر ضخامت بالایی برای بند وجود دارد میزان بافت باید کمتر باشد.

اما با ضخامت کمتر بند، باید بافت بیشتری را در برای آن ترکیب کرد. با ایجاد بافت بیشتر برای بند دستبند، میزان مقاومت و استحکام دستبند، علاوه بر زیبایی آن می‌شود. بافت‌های متنوع و متفاوتی را برای بند دستبند ایجاد می‌شود که هر یک از آن‌ها، بستگی به میزان خلاقیت افراد دارد. یک فرد خلاق، طرح‌های متنوعی را برای بند دستبند به وجود می‌آورد که نیاز سلیقه‌های متفاوت افراد را برطرف می‌سازد. گاهی اوقات، طول بند به کار رفته برای دستبند، طولانی است.

برای بهره بردن از طولانی بودن بند، آن را به شکل پنجره‌ای بافت می‌دهند. این نوع بافت، سرشاخه‌های دیگری از بند را نیز می‌طلبد. برای این کار، باید از سه بند با ضخامت یکسان استفاده کرد. هر سه بند را در یک راستا و با بافت پنجره‌ای در کنار هم قرار داد. به این شکل، ساخت زیبا و در عین حال متنوع‌تری را برای دستبند ایجاد می‌شود. در بین زنجیره‌های ایجاد شده به کمک بند، سنگ مورد نظر را در میان آن قرار دهید.

سنگ از هر نوعی برای دستبند، در میان بند آن باید به خوبی فیکس شود. با فیکس نشدن آن، امکان از هم پاشیدگی دستبند در یک بازه زمانی کوتاه وجود دارد. ترتیب قرار گرفتن سنگ‌ها در کنار هر پنجره ایجاد شده با بند، باید متمایل به هم باشد. به این صورت، هیچ اختلافی در بین اندازه قرارگیری سنگ در بین بند دستبند نباید وجود داشته باشد. در هر صورت، ساخت دستبند، نیاز به ظرافت بسیار بالا و فوق العاده‌ای از خود دارد. این ظرافت قابل قبول، منجر به افزایش میزان زیبایی آن می‌شود.

دستبند سنگی در کنار دانه های انار

برای ساخت دستبند، نباید زیبایی آن را نادیده گرفت، زیبایی دستبند، با توجه به سنگ به کار رفته در آن است. حتی جدای سنگ، وسایل تزئینی و کاربردی دیگری وجود دارد که زیبایی دستبند را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. بنابراین برای دستبند‌های سنگی، بهره بردن از سنگ، زیبایی آن را دو برابر می‌کند.

رنگ سنگ، با توجه به سلیقه افراد متفاوت است. یک سنگ در ساختار خود، امکان دارا بودن رگه‌هایی را در خود دارد. حتی نداشتن رگه بر روی سنگ و داشتن رنگ یکدست بر روی آن، سنگ را زیبا نشان می‌دهد. انتخاب کردن نوع سنگ، بستگی به هزینه‌ای که هر فرد برای ساخت دستبند برای خود دارد می‌باشد. برخی از افراد، نسبت به هزینه‌های ایجاد شده برای ساخت دستبند، هیچ نگرانی ندارند و برای آن‌ها هزینه مهم نیست. بنابراین با کیفیت‌ترین نوع دستبند را سفارش و یا طراحی می‌کنند. ساخت دستبند این روز‌ها، ساختار خاصی به خود گرفته است.

ویژگی دستبند سفارشی

ساخت دستبند‌های سفارشی، دقت و خلاقیت بالایی را به خود اختصاص داده است. دستبند‌های دست ساز، نسبت به دستبند‌های سفارشی، مقرون به صرفه‌تر می‌باشند. دستبند سنگ کاری شده، نسبت به دستبند‌های فلزی، بیشتر دیده می‌شوند. جذابیت فوق العاده‌ای که برای دستبند سنگ کاری شده وجود دارد در دستبند‌های ساخته شده در فلزات کمتر دیده می‌شود.

با این همه، دستبند با ساخت فلزات، با توجه به نوع فلز به کار رفته در آن متفاوت است. نقش فلز و سنگ، هر کدام با توجه به نیاز و سلیقه افراد برای ساخت و تولید دستبند بسیار متفاوت است. هر چه بتوان نسبت به ساخت دستبند، از سنگ استفاده کرد زیبایی بهتر و بی نقص‌تری را برای دستبند به وجود آورده‌اید. دستبند سنگ کاری شده، دارای جذابیت بالایی است. چشمگیر بودن دستبند، به دلیل قرار دادن سنگ زیبا و رنگ دار بر روی دستبند است. بانوان، علاقه مندی زیادی به دستبند دارند.

دستبند سنگ کاری شده نسبت به دستبند‌های دیگر شکل و جلوه بیشتر و بهتری را به خود اختصاص داده است. امروزه، بیشتر بانوان، تمایل به استفاده از دستبند را بیشتر از ساعت دارند. با این که ساعت نسبت به دستبند، کاربردی است. در هر صورت سلیقه افراد نسبت به زمان خود نیز متفاوت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *