ساخت جعبه به کمک هنر دکوپاژ

ساخت جعبه به کمک هنر دکوپاژ چه مراحلی دارد؟

ساخت جعبه با هر ساختار، قابلیت تغییر و حالت دادن آن، به صورت دکوپاژ را دارد. از عوامل مهم برای بهره‌مندی از هنر دکوپاژ، به کار بردن وسایل دورانداختنی و قابل استفاده کردن آن‌ها است. برای ارائه کردن یک هدیه به دیگران، نیاز به ایجاد هزینه‌های بسیار بالا و هنگفت نیست. با بهره بردن از هنر دکوپاژ، تمامی جعبه‌هایی که احساس دور ریختنی بودن آن‌ها به وجود می‌آید را دوباره قابل به استفاده نمایید، تنها کافی است که در دوره‌های آموزش دکوپاژ در اصفهان شرکت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

اما سلیقه افراد، در انتخاب کردن رنگ و شکل‌های ایجاد شده بر روی جعبه، متفاوت است. برای به دست آوردن طرح‌های زیبا و ماندگار برای ساخت جعبه، استفاده از کاغذ کادو با ترکیب رنگ متفاوت و طرح‌های خاص و بی نظیر برای آن است. با برش دادن طرح و تصاویر ایجاد شده بر روی کاغذ کادو، به سادگی می‌توان آن‌ها را در جعبه به کار برد. با بهره‌مندی از نقش و تصویر زیبا به همراه کاغذ کادو، آن‌ها را به سادگی بر روی جعبه قرار دهید.

ساخت جعبه دکوپاژ و زدن طرح روی آن

با تکنیک‌‌های کاربردی هنر دکوپاژ می‌توانید انواع مختلف جعبه را بسازید، از جمله فاکتور‌های مهم برای تولید کردن جعبه دکوپاژ، استفاده از طرح بر روی آن است. طرح‌هایی که بر روی پارچه‌های دور ریختنی و یا کاغذ کادو وجود دارد انتخاب مناسبی می‌باشند. گاهی اوقات، طرح ریزی‌های ایجاد شده بر روی جعبه، تنها به همراه قرار دادن چند طرح و شکل دیگر در کنار هم است. بنابراین سلیقه افراد برای ایجاد طرح‌های اولیه بر روی جعبه دکوپاژ شده بسیار بالا است. در هر حال، امکان این که بتوان از هنر طراحی نیز در ساختار جعبه دکوپاژ شده استفاده کرد بسیار بیشتر است.

وسایلی که برای برش داده طرح‌های مورد نظر به آن‌ها نیاز است شامل:

  • قیچی
  • کارتر

چسباندن طرح‌های به دست آمده بر روی جعبه، فاکتور مهم دیگری است. برخی از افراد، نسبت به چسباندن دقیق و بدون نقص طرح بر روی جعبه دکوپاژ با مشکل رو به رو هستند. به همین دلیل، برای بهره‌مندی از این فرایند، باید دقت نظر خود را برای چسباندن طرح در جایگاه صحیح آن بر روی جعبه داشته باشند.

جعبه دکوپاژ شده

ساخت جعبه و تزئینات بر روی آن

زیبا‌سازی وسایل قدیمی با هنر دکوپاژ به خلاقیت نیاز دارد، برای ساخت جعبه با هنر دکوپاژ، از وسایل تزئینی نیز می‌توان بهره برد. وسایل تزئینی، زیبایی خاصی را به جعبه می‌دهند. برای جعبه‌هایی که بیشتر حالت کادویی و هدیه دارند از وسایل تزئینی استفاده می‌کنند. جعبه‌های کاربردی، کمتر دارای وسایل تزئینی می‌باشند. از نکات مهم در رابطه با طرح‌های ایجاد شده بر روی جعبه دکوپاژ شده، شامل کاغذ استفاده شده در ساختار آن است. اگر ساختار طرح مورد نظر از کاغذ است؛ باید دقت کافی در رابطه با در معرض آب قرار داده نشدن آن را داشت.
با قرار دادن جعبه با طرح‌های کاغذی در آب، جعبه از بین می‌رود.

مصرف روغن جلا و تینر، دو فاکتور مهم برای ایجاد شفافیت و یکدست شدن جعبه دکوپاژ شده است. از نکات دیگر برای طراحی کردن جعبه دکوپاژ، باید به محتویات آن دقت کرد.

افزایش دقت به محتویات داخل جعبه هدیه، بر روی طرح‌های ایجاد شده در جعبه تاثیر بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهد. به طور مثال، برای افرادی که هدیه خود را به سبک خوراکی انتخاب نموده‌اند باید از طرح‌های مطابق و مرتبط با آن بهره ببرند. استفاده از کاغذ رنگی بر روی جعبه دکوپاژ شده، می‌تواند مناسب باشد.

ساخت جعبه برای گل

از ساخت‌های دیگر جعبه به کمک هنر دکوپاژ، استفاده از جعبه گل به عنوان دسته گل است. استفاده از جعبه گل با ساختار شش ضلعی یا ساختار‌های دیگر، برای دسته گل مناسب است. البته استفاده از کاغذ همرنگ و یا متناسب با گل‌های انتخاب شده برای جعبه بسیار مهم است.

جعبه‌های مربعی شکل، نیز برای تزئین کردن گل بسیار مناسب هستند. این روز‌ها، باکس‌های گل، نسبت به دسته گل، مورد پسند افراد قرار داده می‌شوند. البته با توجه به این موضوع، بهره وری از ساختار گل، در یک جعبه، زیبایی و عدم یکنواختی را به وجود می‌آورد. به کار بردن رنگ‌های شاد برای جعبه گل، بیشتر مورد استقبال افراد قرار داده می‌شود تا این که از رنگ‌های تیره استفاده نمایند.

جعبه دکوپاژ

ساخت جعبه با پوشش پارچه

از انواع جعبه‌های دیگر که به کمک هنر دکوپاژ می‌توان آن را کاربردی کرد؛ استفاده از پارچه است. البته جعبه به شکل چوبی و یا ساختار فلزی برای این کار مناسب است. استفاده کردن از جعبه‌هایی که از ساختار کاغذی و یا مقوایی شکل بهره برده‌اند مقاومت زیادی ندارند.

امکان از پاره شدن جعبه مقوایی و کاغذی وجود دارد. بنابراین به کار بردن جعبه چوبی، با ساختار پارچه‌ای، انتخاب بسیار درست‌تری است. جعبه چوبی، سطح مقاوم‌تری برای چسباندن پارچه بر روی خود را دارد. به همین دلیل، برای هنر دکوپاژ، باید سطح محلی را که بر روی آن از کاغذ و یا پارچه استفاده می‌شود را در نظر داشت. به کار بردن روبان‌های رنگی در جعبه، منجر به افزایش زیبایی برای جعبه می‌شود.

ساخت جعبه به کمک کیف‌های دور ریختنی

از جمله جعبه‌هایی که به کمک هنر دکوپاژ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، بهره بردن از کیف‌های قدیمی و دور ریختی است. البته ساختار داخلی کیف، دچار تغییر اساسی می‌شود. برش دادن برخی از قسمت‌های داخلی کیف، منجر به ایجاد فضای بهینه و هدفمند در آن می‌شود. به این صورت، از قسمت داخلی کیف، به عنوان فضایی برای قرار دادن گل و هر هدیه‌ای بهره‌مند شد. جعبه‌های ایجاد شده با طرح کیف، با ساختار پارچه و یا کاغذ به همراه وسایل تزئینی به کار برده می‌شود.

وسایل تزئینی، شامل روبان سفید و یا نخ‌های رنگی و براق است. با هنر دکوپاژ، هر نوع وسیله‌ای که بتوان از آن به عنوان یک محل، برای قرار دادن وسیله استفاده کرد قابلیت تغییر بر روی آن را دارد. در هنر دکوپاژ با کمترین هزینه، بهترین مصرف برای هر وسیله را می‌توان استفاده کرد. قابلیت دیگری که برای هنر دکوپاژ وجود دارد ایجاد کسب و کار‌های به روز و نوین است. بهره بردن از ساخت هنر دکوپاژ به عنوان هنر، بسیار ارزشمند است و سودآوری بالایی را نیز به خود اختصاص داده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *