هنر دکوپاژ برای ساخت جاکلیدی

استفاده از هنر دکوپاژ برای ساخت جاکلیدی 

تاثیر هنر دکوپاژ برای ایجاد یک حس و حال خوب در زندگی روزمره خود، تلفیق کردن هنر در وسایل منزل، حالت خوشایند‌تری را به وجود می‌آورد. این حالت خوشایند و مطلوب، می‌تواند فاکتور شایسته‌ای باشد برای این که بتوان از حالات و لحظات زندگی به خوبی استفاده کرد.

از ابزار‌های مهم در خانه، جاکلیدی است. جاکلیدی، برای قرار دادن کلید در آن ساخته شده است. گاهی اوقات، زمان طولانی از خرید جاکلیدی گذشته است. بنابراین زیبایی و شکل اولیه خود را از دست داده است.

شکل یکنواخت و کسل کننده‌ای برای ساختار جاکلیدی به وجود آمده است. این ساختار یکدست و یکنواخت، منجر به بی روح شدن منزل و یک حالت خستگی نامحسوس برای افراد است. برای از بین بردن بروز چنین حالت‌هایی در منزل، بهره بردن از هنر دکوپاژ کارساز است.

با هزینه اندک، به سادگی می‌توان تمامی وسایل خانه را تغییر حالت داد و شکل زیبا و نوینی را برای آن به وجود آورد.

یکی از تکنیک‌‌های کاربردی هنر دکوپاژ ساخت جاکلیدی است. جاکلیدی، ابزاری که بسیار کاربردی و زیبایی آن تاثیر زیادی بر شکیل شدن خانه و دادن روحیه به فضای آن می‌شود.

هنر دکوپاژ برای ساخت جاکلیدی

برای دوباره سازی و یا احیا کردن جاکلیدی، ابتدا باید وسایل مورد نیاز برای این کار را فراهم کرد. ابزارهای دکوپاژ برای ایجاد طرح‌های زیبای جاکلیدی شامل موارد زیر است:

  • استفاده از محصولات چوبی به شکل خام
  • رنگ
  • کاغذ‌های رنگی و طرح دار
  • سنباده
  • چسب

جا کلیدی و شیشه گلدان بغل آن

مراحل اجرایی ساخت جاکلیدی با هنر دکوپاژ

ابتدا برای انجام دادن مرحله اولیه برای این کار، باید سطح کار را صاف و صیقلی کرد. برای این کار از ابزاری به نام سمباده استفاده می‌شود. سنباده وسیله‌ای برای صاف کردن سطح چوب است.

صیقلی کردن سطح‌های ناصاف، منجر به بهتر شدن کار می‌شود. تمامی بخش‌های سمباده زده شده، باید تمیز و عاری از هر نوع آلودگی باشند. بنابراین سطحی که برای دکوپاژ کردن باید از آن‌ها استفاده کرد نباید دارای گرد و غبار و یا خاک گرفتگی باشند.

به کمک یک دستمال مرطوب، جاکلیدی، صیقل داده شده را باید تمیز کرد. بعد از تمیز کاری بر روی سطح جاکلیدی، باید از رنگ استفاده شود. رنگ، جلوه بهتر و بی نظیر‌تری را بر روی جاکلیدی به وجود می‌آورد. رنگ، در سطح کار، باید به شکل یکدست رنگ آمیزی شود.

از رنگ‌های قابل قبول، برای دکوپاژ کاری جاکلیدی، باید از رنگ سفید بهره‌مند شد. رنگ سفید، زیبایی خاص و یکدستی را برای جاکلیدی به وجود می‌آورد. به کار بردن رنگ سفید برای زمینه جاکلیدی، می‌توان از ابزار‌های رنگی دیگر بر روی آن استفاده کرد.

رنگ سفید، جلا و زیبایی بدون نقصی را بر روی جاکلیدی به وجود می‌آورد. برای به دست آوردن مهارت در هنر دکوپاژ، باید رنگ شناسی قوی و فوق العاده‌ای را از خود داشته باشید. استفاده نکردن از رنگ‌های نامربوط و ناهماهنگ، بر روی کار تاثیر زیادی می‌گذارند. با توجه به این موضوع، رنگ، نقش بسیار پر رنگی را در ساخت جا کلیدی و هنر دکوپاژ بازی می‌کند.

قبل از رنگ کاری چه کاری باید انجام داد؟

از مراحل قبل از رنگ کردن جاکلیدی، باید از چسب کاغذی برای قلاب‌ها استفاده کرد. چسب کاغذی بر روی قلاب، امکان رنگی نشدن آن را فراهم می‌آورد. برای تمیزکاری بیش از اندازه برای هنر دکوپاژ، بخش‌های غیر قابل رنگ، باید پوشیده شوند.

به این شکل، رنگ آمیزی برای جاکلیدی، با ظرافت و دقت بیشتری انجام می‌شود. بعد از به اتمام رسیدن رنگ داخل جاکلیدی، قلاب‌های چسب زده با کاغذ را از آن جدا می‌کنیم.

جا کلیدی با شکل لاو

تاثیر هنر دکوپاژ برای تصاویر جاکلیدی

عکس‌هایی که بر روی پارچه‌های قدیمی و کهنه شده وجود دارند مناسب است. حتی از عکس و تصاویر موجود بر روی کاغذ و یا مقوا استفاده کرد.
از کتاب و برخی از مجلات باطله، عکس‌های ناب و فوق العاده‌ای به دست می‌آیند.

در ذهن خود، عکس‌های مورد نیاز خود را دسته بندی نمایید. در زمان دسته بندی عکس، همخوانی و ترتیب قرار گیری آن‌ها به شکل استاندارد‌تری انجام می‌شود. بی محتوا بودن عکس برای جاکلیدی و متناسب نبودن آن، منجر به عدم زیبایی برای هنر دکوپاژ می‌شود.

گاهی اوقات، طرح‌هایی که بر روی دستمال کاغذی وجود دارد گزینه خوبی برای عکس دار کردن جاکلیدی است. به همین دلیل، برای این کار، ابتدا باید لایه ‌هایی که در زیر کاغذ دستمال کاغذی وجود دارد را از آن جدا کرد. با این کار، سه لایه از دستمال کاغذی از آن جدا می‌شود. رسیدن به لایه ابتدایی در دستمال کاغذی برای هنر دکوپاژ اهمیت زیادی دارد. بر روی جاکلیدی، سطح‌های مورد نظر باید چسب کاری شوند.

این کار باید با دقت زیادی انجام شود و ریختن چسب، بیش از اندازه، منجر به کثیف کاری در اجرایی کردن طرح مورد نظر می‌شود. برای محکم کاری بیشتر بر روی کار، باید فرایند چسب کاری را بر روی لایه جدا شده از دستمال کاغذی را انجام داد. به این شکل، دوام و ماندگاری بالا‌تری برای طرح دستمال کاغذی به وجود می‌آید.

برای بخش داخلی جاکلیدی، از برش‌هایی دیگر از دستمال کاغذی به عنوان حاشیه می‌توان استفاده کرد. البته پارچه‌های حاشیه دار برای این کار مناسب می‌باشند. با توجه به این موضوع، باید همخوانی دستمال کاغذی و پارچه باید با یکدیگر به یک شکل باشد.

البته توصیه می‌شود که به شکل کامل، از پارچه یا دستمال کاغذی برای قسمت داخلی جاکلیدی بهره‌مند شد. با این حال، سلیقه افراد در ایجاد طرح بندی برای ساخت جاکلیدی متفاوت است. نباید خلاقیت را برای کار هنر دکوپاژ از دست داد. هنر دکوپاژ، با خلاقیت یک هنر ایده آل و بسیار شیک است. هنر دکوپاژ، یک هنر خلاق و مهم، برای ایجاد یک روح تازه در خانه و حتی در محل کار است.

در محل کار، هنر دکوپاژ طراوت بیشتری را برای محل کار به وجود می‌آورد. برای کم کردن هزینه در خرید جاکلیدی، هنر دکوپاژ، عملکرد موثر در ساخت آن را دارد که تمامی نکات و جزئیات آن در دوره‌های آموزش دکوپاژ در اصفهان یاد داده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *